CEC Bank pentru afaceri româneşti. Franciza de educaţie matematică Mathnasium…

29 octombrie 2025

 Mathnasium, franciza americană specializată în predarea matematicii, intră pe piaţa locală a meditaţiilor, mizând pe un model standardizat, centrat pe planuri individuale de învăţare şi pe extindere accelerată  După rezultatele „peste aşteptări“ ale centrului pilot din Bucureşti, compania vizează şase unităţi în Capitală şi 25 la nivel naţional, cu o investiţie iniţială de 80.000–120.000 de euro per centru şi amortizare în 18–24 de luni.

Mathnasium, considerată cea mai mare reţea globală de francize spe­cializate exclusiv în predarea ma­tematicii, a intrat pe piaţa locală după aproape un an de adaptare a metodo­logiei la curriculumul naţio­nal.

„Pen­tru un produs de mate­ma­tică adap­tat curricumului naţional am avut aproa­pe un an de pregă­ti­re“, explică Dana Bănică, mana­ging director & master franchisee, Mathnasium România. Deşi piaţa locală este deja puternic orientată spre meditaţii, primele re­zultate arată o cerere ridicată pentru un model structurat şi standardizat.

Modelul Mathnasium se bazează pe cen­tre fi­zice, cu opţiune de predare online, însă „ma­jo­ri­tatea părinţilor şi elevilor pre­feră să vină în centru, pentru că învă­ţarea se produce mai bine faţă în faţă“.

Dife­ren­ţierea vine din evaluarea ini­ţială şi parcursul individual. „Nu formăm gru­pe, suntem un centru de meditaţii în care ur­mă­rim un plan individual pentru fiecare elev, unu la unu.“ Metoda pune accent pe înţelegere, nu pe memorare. „În ma­tema­tică trebuie să constru­ieşti de la bază spre con­cepte mai avansate. Nu pot să adresez subi­ecte de clasa a 7-a dacă ele­vul are probleme la fracţii în clasa a 4-a.“

Programul vizează deocamdată copiii din clasele I–VIII, însă din 2026 re­ţea­ua va introduce şi curriculum britanic şi internaţional, predat inclusiv în engleză.

„Vom fi primul centru internaţional cu Curriculum Britanic şi Internaţional, pentru că Bucureştiul are un caracter cosmopolit“, explică Dana Bănică. Materialele sunt disponibile pe suport digital şi pe hârtie, iar predarea urmăreşte dezvoltarea gândirii logice. „Până la urmă matematica o înveţi dacă o înţelegi, nu doar dacă vezi o rezolvare.“

Dana Bănică atrage atenţia că mulţi elevi intră târziu în pregătire suplimentară, când deja au acumulat goluri. „În România, mulţi părinţi încep meditaţiile abia în clasa a 8-a, însă pot fi doi-trei ani de recuperat.“ Iar contextul actual, în care copiii folosesc AI pentru teme, complică situaţia: „Nu poţi să înveţi matematică dacă nu exersezi. Exersarea nu înseamnă să faci tema cu ajutorul ChatGPT.“ În plus, matematica influenţează încrederea elevilor. „Matematica îţi dă încredere în tine sau, din contră, ţi-o poate lua, de aceea părinţii încearcă să ofere ajutor.“

Primele rezultate validează pariul pe România: centrul pilot din zona Aviaţiei, deschis la începutul anului, are peste 100 de elevi. „Este cel mai mare număr de elevi în primele şase luni pentru un centru internaţional din reţea“, subliniază Dana Bănică. Francizorul îşi propune şase centre în Bucureşti în următorii trei ani şi un total de 25 la nivel naţional, în oraşe cu peste 100.000 de locuitori. „Suntem în pregătire pentru al doilea centru din Bucureşti la începutul lui 2026 şi căutăm parteneri în alte oraşe.“

Investiţia necesară pentru deschiderea unui centru este estimată la 80.000–120.000 de euro, incluzând costurile operaţionale până la break-even. „Am zice că un an şi jumătate – doi ani ar trebui să fie suficienţi pentru recuperarea investiţiei, dar depinde foarte mult de cum porneşti în primele şase luni“, spune Dana Bănică. Spaţiul trebuie să fie vizibil, într-o zonă cu trafic şi acces bun pentru părinţi, iar amenajarea este simplă, dar adaptată brandului. Instructorii sunt tineri, trec prin training dedicat şi folosesc mii de fişe concepute pentru a stimula înţelegerea conceptelor şi autonomia.

Tarifele sunt bazate pe abonament lunar, de la aproximativ 100–135 lei pe şedinţă de 60 de minute. „Suntem competitivi la preţ şi oferim recomandări: dacă avem de recuperat materie, o dată pe săptămână nu este suficient“, punctează Dana Bănică. Profilul francizaţilor vizaţi este al antreprenorilor implicaţi, cu interes real pentru educaţie. „Ne dorim oameni care să investească şi bani, şi timp în dezvoltarea centrelor.“

 

Ce a mai spus Dana Bănică

 Pentru un produs de matematică adaptat curiculumului naţional am avut aproape un an de pregătire, iar procesul continuă pentru a adapta materialele şi pentru elevii avansaţi.

 Nu pot să adresez subiecte de clasa a 7-a dacă elevul are încă probleme la fracţii în clasa a 4-a; baza trebuie consolidată înaintea conceptelor avansate.

 Majoritatea părinţilor preferă predarea în centru, pentru că învăţarea se produce mai bine faţă în faţă şi copiii au nevoie de socializare, nu doar de online.

 Centrul pilot din Bucureşti a ajuns la peste 100 de elevi în şase luni, cel mai bun rezultat de debut internaţional, confirmând că modelul se potriveşte în România.

 Investiţia într-un centru se recuperează în 18–24 de luni, însă depinde de cum porneşti; primele şase luni sunt critice pentru atingerea rapidă a break-even-ului.



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.