Educaţia antreprenorială în domeniul învăţământului este foarte importantă, a declarat, luni, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, şi a subliniat că elevii, profesorii şi cei cu funcţii de conducere nu au ‘mindset’ antreprenorial la niciun nivel.
„Ca ministru, m-am ciocnit de lucruri complicate. Oamenii, spre exemplu, nu au acest mindset antreprenorial la niciun nivel. Sigur, unii îl au, dar eu vorbesc ca un mindset antreprenorial în sistem. Nici la nivelul elevilor, nici la nivelul profesorilor, nici la nivelul funcţiilor de conducere. Când am discutat despre planurile-cadru şi vorbeam despre descentralizare, să lăsăm directorii să aibă un cuvânt de spus, să lăsăm profesorii să aibă un cuvânt de spus, să lăsăm elevii să aibă un cuvânt de spus, atitudinile au fost aşa, între patru ochi: asta este foarte bine, asta trebuie să facem, dar nu ştim şi nu suntem pregătiţi să facem, nu ne putem asuma această descentralizare, ne temem”, a spus David la finala „Maratonului pentru Educaţie Antreprenorială” – ediţia a III-a, organizată de Confederaţia Naţională pentru Antreprenoriat Feminin – CONAF, potrivit Agerpres.
Acesta susține că disciplina Educaţiei antreprenoriale este importantă.
„Nu putem pune câte o disciplină pentru toate tipurile de educaţie pe care copiii ar trebui să le facă în şcoală, pentru că în momentul acela, orele ar fi de la ora 7:00 dimineaţa până la ora 20:00 seara. Educaţia antreprenorială este foarte importantă, iar modul în care am gândit-o este în felul următor: ne trebuie un curriculum naţional, format din unităţi de învăţare şi o să stabilim acel curriculum naţional format din unităţi de învăţare. După aceea, unele unităţi de învăţare le vom duce într-o disciplină obligatorie, la care o să-i schimbăm şi numele – Economie şi Educaţia antreprenorială, să se vadă şi cuvântul antreprenor. Vom duce unităţi de învăţare în acea disciplină din trunchiul comun. Deci, antreprenoriatul va fi acolo”, a explicat Daniel David.
Alte unităţi de învăţare vor face parte din disciplina Consiliere şi orientare, care este obligatorie.
„Copiii vor fi expuşi educaţiei antreprenoriale în mod obligatoriu prin cele două discipline. Şi dacă o să le placă şi dacă o s-o faceţi bine, vom avea o disciplină care se numeşte Educaţia antreprenorială, opţională, care va putea fi aleasă de şcoală şi de copii, dacă o să o facem bine componenta obligatorie. Cred că este o soluţie corectă prin care Educaţia antreprenorială este prezentă în şcoală, dar în acelaşi timp o tratăm în logica unui curriculum, aşa cum am spus eu, unde mai puţin, dar relevant şi predat bine este mai bine decât mult, irelevant şi predat prost”, a mai afirmat ministrul.