
Ministrul Educației, Daniel David, a afirmat că se opune includerii unei discipline denumite „Educație sexuală”, motivând că acest subiect a devenit „ideologizat” și „nu mai poate fi controlat științific sau curricular”.
Ministrul Educaţiei: Nu susţin o disciplină cu acest nume
Ministrul Educației declară că nu este de acord cu introducerea în școli a acestei discipline, inspirată din modelul francez. Totuși, el susține o formă de „educație sexuală fără influențe ideologice, ci una foarte pragmatică și naturală”, astfel încât elevii să cunoască aspectele esențiale pentru viața lor.
„În forma de educaţie sexuală, eu nu susţin introducerea în curriculum o disciplină cu acest nume dintr-un simplu motiv: s-a ideologizat discuţia foarte mult şi orice încercare de a o pune disciplină sau să poarte acest nume generează discuţii care nu mai pot fi controlate ştiinţific sau curricular nu a cum să le controlezi!”, a explicat ministrul Educației.

Ministrul Educaţiei nu este de acord cu introducerea materiei Educaţie sexuală. Elevi. Sursa foto: EVZ
Daniel David susţine ideea educaţiei pentru sănătate
Daniel David promovează conceptul de educație pentru sănătate, care ar trebui să cuprindă informații despre intimitate, „fără influențe ideologice”. El subliniază importanța ca elevii să aibă acces la informații relevante, prezentate într-un mod științific și neutru din punct de vedere ideologic.
„Dar am spus că o educaţie sexuală necolorată ideologic ci foarte pragmatic, natural, să ştii lucrurile importante pentru un om în viaţa asta trebuie să existe în curriculum, dar acele lucruri trebuie făcute ca unităţi de învăţare, fără ingerinţe ideologice prinse în discipline de biologie şi în discipline pe care aş vrea să le avem, care să poarte numele de educaţie pentru sănătate”, a adăugat ministrul Educaţiei.
Declarațiile au fost făcute în timpul unei conferințe de presă, care a avut ca scop răspunsul la întrebările jurnaliștilor referitoare la Raportul QX de diagnostic în educație și cercetare, prezentat pentru prima dată luni, 19 mai. Cu ocazia acestei conferințe, Daniel David a subliniat necesitatea evaluării profesorilor titulari o dată la cinci ani.