Casa Corpului Didactic a scris un nou capitol în povestea Erasmus+, atingând cu succes cel de-al treilea obiectiv al Acreditării în domeniul școlar. În această etapă a proiectului, câte două cadre didactice din patru școli gimnaziale membre ale consorțiului Chiojdu, Mânzălești, Școala Gimnazială nr. 6 Râmnicu Sărat și „Dr. Ilie Pavel” din același oraș, împreună cu doi reprezentanți ai Casei Corpului Didactic, au participat la o mobilitate educațională de cinci zile, în perioada 5–9 mai, în capitala Sloveniei, Ljubljana. Scopul principal al acestei mobilități a fost participarea la un curs cu titlu provocator și profund, „Vocea elevului: Implicați elevii în învățarea colaborativ-participativă”, organizat de furnizorul Primera Courses, pe tema „metodelor de comunicare la clasă de natură să promoveze un climat sănătos și multilingv, prin implicarea limbii engleze în procesul didactic, indiferent de materia predată, grație programului Erasmus+”, după cum precizează profesorul Ștefan Torcărescu, directorul Casei Corpului Didactic.
Această experiență i-a transformat pe profesori în învățăcei curioși, dornici să aducă înapoi în școlile din județ metode inovatoare, idei actuale și o viziune modernă asupra educației. „Motivația noastră”, explică în continuare directorul Torcărescu, „a fost aceea de a oferi elevilor ore de calitate și deschidere către un orizont mai larg, european, prin intermediul cursului a cărui denumire se află în titlul articolului, furnizorul fiind Primera Courses, cu sediul în Ljubljana, Slovenia. Tema principală a cursului care ne-a atras și ne-a îmbogățit profesional și personal a fost:
Programul activităților
În prima zi, profesorii buzoieni au făcut cunoștință cu colegii de formare din Ungaria, Polonia și Italia: „Ne-am cunoscut colegii de formare din Ungaria, Polonia și Italia, cu care am schimbat și datele de contact pentru viitoare experiențe Erasmus, pe lângă practicile pedagogice specifice fiecărui participant. Apoi, ne-am familiarizat cu sistemul de educație sloven printr-o vizită la o școală particulară de prestigiu:
Redăm și un fragment din postarea de pe Padlet a cadrelor didactice Olga Barbu și Gianina Panait, de la Școala Gimnazială nr. 6 Râmnicu Sărat: „Această zi de mobilitate a fost dedicată explorării unor metode moderne de motivare și facilitare, dar și schimbului intercultural între participanți din România, Italia, Ungaria, Austria și Polonia. Sub îndrumarea Tinei Skočaj Skok, am participat la o sesiune interactivă de reflecție asupra vizitelor de studiu. Sub conducerea lui Erik Babič, formator la PRIMERA & STEP, am analizat diferențele dintre motivația intrinsecă și extrinsecă prin exemple concrete și prin activități de grup. Am lucrat în echipe, exprimând vizual cum ne simțim, cum pot fi elevii stimulați pozitiv și ce nu îi motivează cu adevărat. A fost o activitate cu aplicabilitate directă în practică.”
În zilele următoare, profesorii au fost formați în utilizarea instrumentelor de gândire ale dr. Edward de Bono, în cadrul unei abordări moderne și creative a învățării participative. Spre finalul cursului, accentul s-a mutat pe colaborare internațională și parteneriate Erasmus+. „Am beneficiat de networking, explorarea posibilităților Erasmus+ cu mai mulți profesori din Austria, din mai multe instituții școlare, cu diverse interese de colaborare, cum ar fi: mobilități cu elevii, misiuni de predare în școli buzoiene sau
Pe parcursul formării, profesorii buzoieni au descoperit cum comunicarea eficientă și implicarea reală a elevilor pot schimba complet dinamica unei clase. De ce fac profesorii toate acestea? Pentru că își doresc lecții care inspiră. Lecții care apropie. Lecții care pun în centru copilul și îi dau voce.
Prin această mobilitate, nu doar că s-au îmbogățit profesional, dar au creat și o punte între școlile din județul Buzău și spiritul inovator al Europei. „Experiența de învățare minunată pe care am avut-o a fost susținută de către cinci formatori ai acestui furnizor sloven, și putem afirma că ne-am întors mai bogați în cunoștințe și tehnici de predare pe care le vom transmite cu drag în instituțiile noastre, pentru a asigura un impact pe măsura formării!”, concluzionează directorul Ștefan Torcărescu. Casa Corpului Didactic rămâne astfel fidelă misiunii sale de a investi în profesori care cred că schimbarea începe cu o întrebare simplă adresată elevului: „Tu ce părere ai?”.