Daniel David: Pentru România, a deveni membru OECD reprezintă un proiect de țară

29 martie 2025

Pentru România a deveni membru al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) reprezintă, în prezent, un proiect de țară, a declarat, miercuri, ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, care a evidențiat parteneriatul cu OECD în privința sistemului de învățământ.

El a participat la deschiderea unei sesiuni de lucru în cadrul proiectului ”Consolidarea capacității Bulgariei și României de a proiecta și furniza reforme curriculare și de a îmbunătăți rezultatele învățării elevilor’.

În perioada 24 – 27 martie, o echipă OECD se află în România pentru consultări în cadrul acestui proiect care își propune să sprijine Bulgaria și România să progreseze pe calea reformelor curriculare planificate cu scopul de a îmbunătăți rezultatele elevilor.

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană prin Instrumentul de Suport Tehnic.

‘Pentru România, a deveni membru în OECD reprezintă, în acest moment, un proiect de țară, așa că toate lucrurile care se întâmplă în diverse domenii, în diversele subdomenii sunt lucruri care sunt extrem de importante la nivel de țară. A doua idee – la nivelul Educației și Cercetării am anunțat, de când am preluat portofoliul, că lucrez la un diagnostic care să ne spună care sunt punctele tari pe care le avem și de ce avem aceste puncte tari, ca să știm să le întărim, să le dezvoltăm, să le ducem mai departe; care sunt punctele slabe, de ce avem aceste puncte slabe ca apoi să venim cu măsuri de corectare și de dezvoltare. Evident, sistemul, așa cum îl evaluez eu ca ministrul al Educației și Cercetării, acoperă toate componentele și anume preuniversitarul, învățământul superior, educația pe parcursul vieții și zona de Cercetare-Dezvoltare-Inovare’, a explicat ministrul.

El a precizat că diagnosticul sistemului de educație la care lucrează se bazează de foarte multe ori pe datele puse la dispoziție de OECD.

‘Perspectiva mea va veni și din zona științei, din zona științelor cognitive cu aplicații și în zona educațională, este pentru ceea ce numim educație bazată pe dovezi, fie că discutăm la nivel personal, adică tehnici de învățare, tehnici de predare, la nivel mediu – cum organizăm școala, cum organizăm clasele sau la nivel mai ridicat – cum facem politici publice. Întotdeauna ideea fundamentală pe care o am în minte este cum putem face aceste lucruri bazat pe dovezi. Mă bucur să avem în acest demers parteneriatul OECD, fiindcă tot ce fac ei de cele mai multe ori este bazat pe dovezi’, a transmis Daniel David. AGERPRES/(A – redactor: Roberto Stan, editor: Claudia Stănescu, editor online: Irina Giurgiu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat
exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de
dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice
modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă,
în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea
ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing – [email protected].

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.