Acest curs a oferit participanților metode inovatoare de integrare a teatrului în educație, în scopul dezvoltării competențelor de comunicare ale elevilor și pentru a face procesul de învățare mai atractiv și eficient.
Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare” Dancu derulează, între 1 iunie 2024 și 31 august 2025, un proiect Erasmus+ cu un buget de aproape 32 de mii de euro. Acesta include mobilități pentru nouă profesori, împărțite în trei fluxuri de formare, precum și o mobilitate a elevilor într-o școală din Grecia.
Cadrele didactice înscrise în program participă la următoarele cursuri internaționale:
- „Learn to Teach Any Subject with Drama”, desfășurat în Madrid, Spania (17-22 februarie 2025)
- „Storytelling and Gamification: Making Lessons Engaging and Memorable”, organizat la Roma, Italia (24-28 martie 2025)
- „Effective Classroom Management”, programat în Istanbul, Turcia (7-11 aprilie 2025)
„Jocul de rol stimulează gândirea critică”
La cursul „Learn to Teach Any Subject with Drama”, desfășurat la Madrid, au participat profesorii Ecaterina Mirlescu, Larisa-Crina Ștefan și Raluca-Elena Rusu, alături de colegi din Italia, Irlanda, Danemarca și Cehia. Aceștia au învățat metode prin care teatrul poate fi folosit pentru a dezvolta competențele de comunicare ale elevilor și pentru a face orele mai interactive și atractive.
„Tot ce am învățat la acest curs este extrem de valoros, deoarece mi-a oferit instrumentele și tehnicile necesare pentru a le aplica direct la clasă. Sunt încrezătoare că aceste metode vor adăuga un plus de dinamism și motivație în procesul educative, ajutându-i pe elevi să se implice mai mult și să învețe într-un mod mai profund și mai plăcut”, a declarat Larisa-Crina Ștefan.
Ecaterina Mirlescu a subliniat importanța jocului de rol în educație, explicând că este o metodă eficientă de învățare active, care permite elevilor să se implice direct în procesul educativ.
„Această metodă stimulează gândirea critică, dezvoltă abilități de comunicare și facilitează înțelegerea profundă a lecțiilor. Prin integrarea activităților în aer liber și a jocului de rol, învățarea devine captivantă și eficientă, stimulând curiozitatea și implicarea activă a elevilor”, a precizat Ecaterina Mirlescu.
Pentru Raluca-Elena Rusu, cursul a reprezentat și o oportunitate de schimb intercultural, întrucât i-a oferit posibilitatea să facă schimb de idei și să adreseze întrebări despre sistemele educaționale, principiile și tehnicile folosite în alte țări.
„Interacțiunea cu profesori din diferite culturi mi-a oferit o înțelegere mai profundă asupra diversității în educație. Am descoperit o mulțime de jocuri bine structurate, pline de sens și funcționalitate, care pot fi adaptate în funcție de obiective, vârsta elevilor și nevoile specifice”, a transmis Raluca-Elena Rusu.
Publicitate și alte recomandări video