Activităţi finanţate pentru reducerea abandonului şcolar

27 februarie 2025

Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) a lansat ieri în consultare publică Ghidul solicitantului în vederea deschiderii unui nou apel de proiecte care se adresează unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cu o rată de abandon şcolar ridicată şi performanţă şcolară scăzută la nivel gimnazial. Şcolile pot depune aplicaţia în nume propriu (ca beneficiar unic) sau prin intermediul unităţii administrativ-teritoriale pe raza căreia funcţionează. Alocarea financiară totală pentru acest apel este de 113,7 milioane de euro, fără TVA.

Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) derulat cu fonduri europene are ca scop prevenirea și reducerea abandonului școlar și a părăsirii timpurii a școlii, precum şi îmbunătăţirea performanţelor şcolare, dezvoltarea abilităţilor socio-e­mo­ţionale şi creşterea motivaţiei elevilor. „În cadrul acestui apel, valoarea maximală a granturilor se calculează în funcţie de numărul elevilor de gimnaziu înscrişi în anul şcolar 2023-2024, gradul de marginalizare pentru zona în care este situată unitatea de învăţământ. Pentru estimarea valorii maxime eligibile a unui proiect, solicitantul va înmulţi numărul elevilor de gimnaziu eligibili pentru acest apel cu costul disponibil/elev, corespunzător zonei în care este situată unitatea de învăţământ”, informează ministerul, într-un comunicat. MEC a publicat pe site şi lista completă a şcolilor eligibile care pot depune proiecte. 

PNRAS urmărește diminuarea abandonului școlar în cel puțin 25% din unitățile de învățământ participante la program, îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi în cadrul evaluărilor naționale și creș­te­rea participării absolvenților învățământului gimnazial la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și a ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior la învățământul secundar superior.

În Ghidul publicat de minister sunt enumerate, în funcţie de nevoile identificate, activitățile considerate eligibile precum activităţi remediale de consolidare și dezvoltare a competențelor elevilor, activități de îndrumare și sprijin în învățare, inclusiv la nivel individual, dezbateri, experimente, cercetare/inves­tigație, proiecte, mediere şcolară, terapie logopedică. De asemenea, se pot organiza activități de consiliere psihologică și psiho-e­du­cațio­nală, de consiliere și orientare șco­lară, de dezvoltare personală și ac­tivități de dezvoltare a competen­țelor socio-emoționale, terapie psihologică şi terapie prin artă. În categoria activităţilor extracurriculare considerate eligibile sunt vizitele de documentare, excursii, tabere, festivaluri, concursuri și competiții școlare, activități de educație pentru sănătate, înfiinţarea de cercuri, cluburi, ansambluri şi trupe școlare. 

O componentă importantă a programului o constituie şi relaţia cu părinţii şi tutorii legali, astfel că şcolile au posibilitatea să organizeze ateliere de informare, sesiuni de consiliere/ asistență, precum şi programe de educație parentală. Parte din fonduri se pot folosi pentru încheierea unor parteneriate cu diverse instituţii în vederea gestionării cazurilor de absenteism prelungit, violență asupra copilului, pentru prevenirea și reducerea violenței școlare, consumului de droguri și a altor comportamente riscante. (O.N.)

 



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.