Suntem pe ultimul loc la educație digitală în UE: Români

16 februarie 2025
Românii au interes scăzut pentru dezvoltarea de noi competențe și de abilități digitale care să îi ajute să avanseze profesional, fiind pe ultimul loc în UE la educație online, conform Eurostat.

Deși se înscriu la cursuri de formare în diverse domenii, unii români au o mentalitate dăunătoare – nu își doresc să învețe, ci vor doar să obțină o diplomă acreditată, care să le “ateste” competențe pe care în fapt nu le-au dobândit, arată o analiză privind comportamentul consumatorului de cursuri realizată de Centrul de Formare APSAP, citată de adevarul.ro.

Conform Eurostat, doar 10% dintre românii cu acces la Internet au urmat o formă de educație online, ceea ce plasează România pe ultimul loc în UE, fiind departe de avansul deținut de Irlanda (61% dintre utilizatori), Olanda (59%) sau Finlanda (53%). Printre cauze se află rata mică de absolvenți de facultate, dar și interesul scăzut pentru educație formală, pentru dezvoltarea de competențe în general și pentru dezvoltarea de competențe digitale și percepția eronată asupra învățării online, care în România este desconsiderată, văzută încă ca fiind inferioară celei care are loc într-un cadru fizic.

În plus, românii sunt deficitari la dezvoltarea de noi competențe din cauză că abandonează cursurile de formare. Peste 30% dintre cei înscriși renunță înainte ca formarea să înceapă, conform unei analize a Centrului de Formare APSAP realizate pe un eșantion de peste 3.000 de persoane care s-au înscris la cursuri în 2024. Abandonul vine, de cele mai multe ori, în momentul în care oamenii află că trebuie să depună documente doveditoare ale studiilor, trebuie să își aloce timp real pentru formarea teoretică și practică, există evaluări și un examen la final sau că există posibilitatea să nu absolve cursul dacă nu obțin nota minimă de trecere.

Conform unui studiu realizat de Centrul de Formare APSAP, pe un eșantion de peste 2.500 de respondenți la nivel național, aproximativ 30% dintre participanți au declarat că dețin un nivel avansat sau de expert în competențe digitale. În realitate, răspunsurile din cadrul aceluiași studiu arată că aceste competențe se rezumă, în principal, la „navigarea și căutarea eficientă pe internet” și „utilizarea aplicațiilor de birou”, ceea ce nu reflectă neapărat un nivel avansat de expertiză digitală.



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.