Festivalul Brazilor de Crăciun – Fonduri de peste un milion de euro, pentru restabilirea dreptului la educaţie al copiilor vulnerabilizaţi de sărăcie

5 decembrie 2025

La cea de-a 25-a ediţie, un manifest pentru restabilirea dreptului egal la educaţie al copiilor aflaţi în risc de sărăcie şi excluziune socială, Festivalul Brazilor de Crăciun a reuşit să adune fonduri de peste un milion de euro. Cei 24 de brazi licitaţi în seara de gală a Festivalului Brazilor de Crăciun, organizată în parteneriat cu Muzeul Naţional de Artă al României, vor asigura astfel sprijin socio-educaţional pentru peste 15.000 de copii. Cel mai râvnit brad a fost ofertat contra sumei de 220.000 de euro, anunţă Salvaţi Copiii România.

În cadrul Galei Festivalului Brazilor de Crăciun, brazii special creaţi de designeri şi artişti recunoscuţi din România au fost licitaţi cu sume cuprinse între 8000 euro şi 220.000 de euro, de companiile care au înţeles că implicarea în cauze sociale este o investiţie în viitor. În total, suma strânsă a fost de peste 1 milion de euro din licitaţia brazilor, vânzarea biletelor de tombolă şi sponsorizări.

Gazdele serii au fost Andreea Raicu, Marius Pancu, care,  cu sprijinul lui Omid Ghannadi, au transformat seara într-un spectacol al reuşitei şi binelui.

Cei mai râvniţi brazi au fost:
• Un arbore cosmic al vieţii, realizat de Vlad Nancă, cu sprijinul UniCredit Bank, licitat prin efortul comun al Catena, UniCredit Bank, E-INFRA Group, TEILOR şi Fundaţia Valvis, cu suma de 220.000 euro.

• Îngerul, realizat de Doina Levintza, adjudecat de Catena, cu suma de 100.000 de euro.

• Compasiune, creat de Omid Ghannadi, Alex Iancio & Robert Nagy, licitat prin eforul comun al PEPCO România, Catena, Ana Hotels si Mastercard, cu suma de 70.000 euro.

Următorii brazi, licitaţi cu sume între 8.000 şi 50.000 de euro, au fost:

• ONE, creat de Anda Ambrosini – Bloom.Echo & Untold Creative Team
• Voltaquin, creat de Mihai Popescu & Twins Studio
• Bradul Armoniei, creat de Smiley & HaHaHa Production
• Din seminţe mici cresc copaci măreţi, creat de Amalia Năstase & Endorphin Lab
• Aura, creat de Andreea Mogoşanu, Moogu & Jovsky Sudio, by Adrian Perjovshi
• Bradul celor 70 de Ierni de Lumină, creat de Oana Manoliu, Mariana Chisar, Dan Manoliu – TVR
• Worship for Wishes – Christmas Tree Installation Art, creat de Alexandra Putineanu & Cojo, cu sprijinul Universal Music România
• Star, creat de Summer Well Creative Lab & Kaustik
• Timpul, creat de Damiana Păun – Vorbeşte Lumea, ProTv
• Frumuseţea e Lumina din Tine, creat de Cristina Golban, cu sprijinul Beauty Connection.

Acestora li s-a alăturat bradul Portalul Copilăriei, creat de Salvaţi Copiii, cu sprijinul Şefaniei Mircea.
„A fost pentru mine un prilej să fiu parte dintr-o cauză socială majoră şi am încercat să pun în creaţia mea tocmai crezul că generozitatea este ceea ce ne face lumea mai bună” a declarat Vlad Nancă, designerul care a creat cel mai râvnit brad.
  „Solidaritatea cu copiii vulnerabili, sprijiirea educaţiei şi a viitorului acestor copii reprezintă una dintre mizele pe termen lung ale noastre. Suntem conştienţi că numai aşa vom avea societatea pe care o dorim şi, mai mult, suntem siguri că responsabilitatea socială este calea prin care lucrurile chiar pot progresa şi genera bine”, a spus Alina Marinescu, director general Catena.

De-a lungul celor 24 de ediţii anterioare au fost colectate fonduri în valoare de peste zece milioane de euro.
Festivalul Brazilor, polul de solidaritate al anului
La cele 24 de ediţii anterioare ale Festivalului Brazilor de Crăciun au fost strânse fonduri de 10.102.000 euro, care au spijinit activ 272.127 de copii, astfel:
• 197.238 de copii au primit sprijin socio-economic pentru familiile lor, precum şi consiliere psihologică;
• 11.616 copii au fost incluşi în Grădiniţe Estivale;
• 5.374 de copii au fost recuperaţi prin Programul „A Doua Şansă”;
• 57.899 de copii  au fost integraţi în programele de educaţie de tip „Şcoală după Şcoală”;
• 102 biblioteci şcolare au fost dotate cu 76.000 de cărţi.

Gabriela Alexandrescu, preşedinte executiv Salvaţi Copiii România: « Dincolo de miza umanitară imediată, obiectivul nostru este acela dea aduce dreptul la educaţie nediscriminatorie, pentru toţi copiii, în centrul dezbaterii publice. Şcoala este condiţia fără de care cercul vicios al sărăciei rămâne închis. De aceea sunt recunoscătoare pentru generozitatea formidabilă a celor care au pus umărul la ediţia 25 a Festivalului Brazilor de Crăciun, pentru că, astfel, vocile acestor copii vulnerabilizaţi de sărăcie ies din statistici şi sunt auzite ».

Context: Situaţia copilului în România
• Mai mult de o treime (33,8%) dintre copiii români trăiau în continuare în risc de sărăcie sau excluziune socială în 2024, peste media din Uniunea Europeană, de 24,2%. Vulnerabilităţile structurale generează inechitate crescută – copiii din mediul rural au un risc mult mai ridicat de sărăcie sau excluziune socială, de 41,7% , iar situaţia copiilor ai căror părinţi au un nivel scăzut de educaţie este dramatică: 75,8% dintre ei se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, în comparaţie cu 5,9% dintre copiii ai căror părinţi au studii universitare.
• Pentru 1,255 milioane de copii din ţara noastră, asigurarea resurselor necesare pentru un trai sănătos este problematică – copiii români continuă să fie mult mai afectaţi de sărăcie în comparaţie cu adulţii, riscul de sărăcie sau excluziune socială în rândul copiilor fiind cu şapte puncte procentuale mai mare decât în rândul adulţilor. 
• Un studiu realizat de Salvaţi Copiii România în vara anului 2025 arată că aproape trei din cinci  (58%) dintre familiile ai căror copii sunt integraţi în programele educaţionale ale organizaţiei nu pot acoperi cheltuielile legate de participarea copiilor la educaţie, în absenţa unui sprijin extern, procentul crescând dramatic, la 87%, în rândul celor care se află în stare de sărăcie subiectivă şi în rândul celor cu nivel educaţional scăzut – 70%. 

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.