Educația echitabilă și școlile sigure și suportive reprezintă priorități majore pentru Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, marți, ministrul Daniel David cu prilejul atelierului internațional TAIEX, dedicat prezentării reformelor în domeniul educației implementate cu sprijinul Instrumentului de asistență tehnică (TSI) al Comisiei Europene.
Potrivit ministrului, prin colaborarea strânsă cu Comisia Europeană și UNICEF, România face pași importanți pentru a crea un mediu școlar incluziv, în care fiecare copil are șansa de a-și atinge potențialul.
‘Ziua de astăzi marchează o etapă importantă în cooperarea noastră cu Ministerul Educației și Cercetării din România pentru a face educația mai incluzivă. Prin furnizarea de sprijin tehnic în materie de desegregare școlară și promovarea stării de bine și sănătății mintale, Comisia Europeană susține reforme cruciale pentru a oferi tuturor tinerilor șanse egale de reușită și prosperitate în școală’, a subliniat Judit Rozsa, director în cadrul SG REFORM al Comisiei Europene, conform unui comunicat remis presei.
Marți, Ministerul Educației și Cercetării din România, în colaborare cu UNICEF România și Comisia Europeană, a organizat atelierul internațional TAIEX.
Evenimentul, găzduit de Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București, a reunit reprezentanți ai ministerelor educației din mai multe state membre ale UE, experți ai Comisiei Europene și ai UNICEF, cadre universitare, ONG-uri, directori de școli, profesori, consilieri școlari, elevi și părinți.
Atelierul s-a concentrat pe două teme majore:
* combaterea segregării școlare: România a prezentat noul său cadru legislativ și metodologic pentru monitorizarea, prevenirea și combaterea segregării, elaborat cu sprijinul Comisiei Europene și al UNICEF. Alte state membre (Bulgaria, Cehia, Portugalia și Slovacia) au prezentat reformele lor în materie de desegregare școlară;
* învățarea socio-emoțională (SEL) și starea de bine a elevilor fiind prezentate bune practici din statele membre (Finlanda, Franța, Spania și Malta), alături de măsurile de reformă în curs de desfășurare în România.
În cadrul atelierului a fost prezentată o sinteză a primului raport național privind analiza riscurilor de segregare școlară în sistemul de învățământ din România, pe baza datelor din prima monitorizare națională a segregării școlare în anul școlar 2024-2025, realizată cu sprijinul UNICEF.
Anna Riatti, reprezentantul UNICEF în România, a susținut că evenimentul de marți și raportul lansat sunt deosebit de importante pentru adaptarea educației la nevoile emergente ale copiilor și ale societății, asigurându-se că niciun copil nu este lăsat în urmă. AGERPRES/(AS – redactor: Roberto Stan, editor: Florin Marin, editor online: Simona Aruştei)