Daniel David spune că tehnologia trebuie utilizată pentru a reduce analfabetismul, dar și abandonul școlar din mediul rural.
În școlile de la țară, spune ministrul Educației se află jumătate din copiii țării, iar mulți “dispar” din sistem mult prea devreme.
Cum vrea Daniel David să REFORMEZE învățământul rural
O reformă a învățământului rural trebuie să se facă rapid, a declarat vineri Daniel David. Iar acest lucru se poate face cu ajutorul tehnologiei.
“Analfabetismul funcțional atinge cote alarmante de siguranță națională în România. Eu când vorbesc despre aceste cifre de analfabetism funcțional mă refer la cei pe care îi avem în sistemul educațional, dar adaug că între 3 și 18 ani noi pierdem din sistemul educațional 18% dintre copii. Ar trebuie să îi avem în școală, dar nu îi avem în școală.
Dacă adăugăm și lipsa de competențe pe care țintim în procesul educațional în cadrul acelui grup, procentul este mult mai mare în zona analfabetismului funcțional. De aceea, cred că tehnologia poate să fie o platformă bună prin care să facem o educație mai bună”, a spus Daniel David, ministru interimar în acest moment.
Tehnologia, a subliniat elo, poate să fie un suport prin care duce conținuturile relevante bine predate acolo unde trebuie. Astfel, spune David, un noul ministru, sau chiar el, dacă va rămâne în această funcție, trebuie să facă rapid o reformă.
Școli-mentor din urban pentru elevii din mediul rural
David a spus că o variantă ar fi aceea ca o școală din mediul rural să aibă o școală mentor foarte bună din urban și împreună să desfășoare simultan anumite cursuri online și a dat exemplu de la Cluj.
“O variantă ar fi asta: o școală din mediul rural care știm că merge prost prin testările pe care le facem prin zona de analfabetism funcțional să aibă o școală mentor care merge foarte bine din Cluj, iar unele abilități pot fi făcute online simultan de profesori cu copii de la clasa lui, iar ceilalți din vârful Munților Apuseni să fie conectați la ora respectivă cu ajutorul tehnologiei”, a explicat Daniel David, potrivit Agerpres. Sigur, acest model să fie aplicat în toate zonele țării.
Tehnologia, spune el, trebuie implementată treptat în sistemul educațional împreună cu metodele clasice, iar în zonele IT, aceasta va trebui să domine procesul educațional.
Analfabetismul funcțional a fost adus în discuție de Daniel David și cu o zi în urmă, când s-a alfat la Cluj-Napoca, și despre care spune că este cea mai mare îngrijorare a sa în ceea ce privește învăţământul preuniversitar. Din cauza analfabetismului, oamenii cred lucruri bizare, cum ar fi că se poate vindeca cancerul cu coada şoricelului sau că Pământul este plat.