Patru din 10 elevi nu pot citi corect

27 mai 2025
Raport OCDE pe Educație: Patru din 10 elevi români nu stăpânesc competențele de bază la citire și științeElevi. Sursa foto: facebook

Raport OCDE pe Educație. România a extins sistemul său educațional, însă disparitățile semnificative în ceea ce privește participarea și rezultatele între zonele rurale și cele urbane continuă să existe.

Raport OCDE pe Educație:

Conform raportului OCDE, aceste baze slabe contribuie la o rată ridicată de abandon școlar – aproape unul din patru elevi părăsește școala înainte de a termina liceul.

„Reformele recente au direcționat investiții semnificative către îmbunătățirea învățării elevilor și reducerea abandonului școlar. România a luat măsuri pentru a consolida formarea inițială a profesorilor și formarea continuă, în special prin mentorat și colaborare.

De asemenea, a început să alinieze învățământul post-secundar și cel pentru adulți la nevoile cursanților și ale pieței muncii, inclusiv prin planuri de a introduce programe terțiare cu ciclu scurt și diplome de licență profesională duale care combină învățarea la clasă cu cea la locul de muncă”, mai arată raportul OCDE.

Elevii din zonele rurale au mai puține șanse să frecventeze grădinița

Disparitățile dintre mediul urban și cel rural sunt încă drastice. Elevii din zonele rurale au șanse reduse de a merge la grădiniță, sunt mai predispuși la abandonul școlar și sunt semnificativ subreprezentați în învățământul universitar.

De asemenea, adulții din mediul rural participă la cursuri de formare profesională în proporție de sub 50% comparativ cu cei din mediul urban.

Disparitățile dintre mediul urban și rural rămân dramatice. Elevii din zonele rurale au mai puține șanse să frecventeze grădinița, sunt mai predispuși la abandon școlar și sunt semnificativ subreprezentați în învățământul universitar. Adulții din mediul rural participă la cursuri de formare profesională în proporție de mai puțin de jumătate față de cei din orașe.

Raport OCDE pe Educație: Romii rămân cel mai marginalizat grup

Conform raportului, comunitatea romă, care este suprareprezentată în zonele rurale defavorizate, continuă să fie unul dintre cele mai marginalizate grupuri. Aceasta se confruntă cu rate ridicate de abandon școlar și o participare scăzută la învățământul preșcolar, școlar și terțiar.

„În timp ce o minoritate de elevi români ating niveluri de excelență comparabile cu cele ale colegilor lor din alte țări europene și OCDE, mult mai mulți abandonează școala fără a stăpâni competențele de bază necesare pentru a participa pe deplin în societate. Conform Programului OCDE pentru Evaluarea Internațională a Elevilor (PISA), aproape 4 din 10 elevi au performanțe sub nivelul de competență de bază la citire și științe, iar cinci din zece la matematică. Bazele slabe ale învățării contribuie la un abandon școlar ridicat, aproape unul din patru elevi abandonând școala înainte de finalizarea învățământului secundar superior. Provocările sunt deosebit de acute în școlile rurale mici care deservesc comunități defavorizate”, se mai arată înraportul OCDE pe Educație.

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.