Evaluarea Națională, vizată de modificări majore!
Ministrul Educației, Daniel David, atrage atenția asupra dezechilibrului dintre obiectivele declarate ale sistemului educațional și conținutul actual al Evaluării Naționale.
În prezent, examenul vizează doar două materii, deși profilul absolventului prevede opt competențe-cheie.
Se pregătesc modificări în structura evaluării
Oficialul susține că este necesară o evaluare care să reflecte întregul spectru de competențe pe care școala ar trebui să le formeze.
Totuși, nu se are în vedere introducerea unui număr ridicat de examene, ci o formă eficientă și echilibrată de testare.
În paralel, la nivel european se discută despre reducerea celor opt competențe la cinci categorii fundamentale, ceea ce ar putea sta la baza unui nou model de evaluare pentru elevii de clasa a VIII-a.
Susținere pentru admiterea diferențiată la liceu
Ministrul a reafirmat sprijinul pentru prevederea din lege care permite liceelor să organizeze examene de admitere pentru 50% dintre locuri.
Această reglementare a stârnit controverse, fiind criticată pentru posibila favorizare a meditațiilor și pentru accentuarea diferențelor între elevi.
Ministerul Educației analizează adaptarea sistemului de evaluare astfel încât să corespundă real profilului elevului absolvent.
Deocamdată nu există o formulă stabilită, dar direcția este clară: evaluări mai relevante, fără supraîncărcarea elevilor cu examene multiple.
Sursa: g4media.ro