Evaluările naționale 2025 la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se vor desfășura pe parcursul mai multor zile, în perioada 13-29 mai, potrivit calendarului aprobat prin OME 6595/2024. Primii care intră la testări sunt elevii de clasa a II-a.
Calendar Evaluare Națională 2025 la clasa a II-a:
- 13 mai: Limbă și comunicare – limba română/limba maternă (scris)
- 14 mai: Limbă și comunicare – limba română/limba maternă (citit)
- 15 mai: Matematică și Explorarea mediului
- 16 mai: Limbă și comunicare – limba română pentru minoritățile naționale (scris și citit)
În prezent, în toate unitățile de învățământ din județul Bacău sunt înscriși 5.481 elevi de clasa a II-a.
Calendar Evaluare Națională 2025 la clasa a IV-a:
- 20 mai: Limba și comunicare – limba română/limba pentru minoritățile naționale
- 21 mai: Matematică și Științe ale naturii
- 22 mai: Limba și comunicare – Limba maternă
În prezent, în toate unitățile de învățământ din județul Bacău sunt înscriși 5.161 elevi de clasa a IV-a.
Calendar Evaluare Națională 2025 la clasa a VI-a:
- 27 mai: Limbă și comunicare – Limba română
- 28 mai: Matematică și Științe ale naturii
- 29 mai: Limbă și comunicare – Limba maternă
În prezent, în toate unitățile de învățământ din județul Bacău sunt înscriși 5.427 elevi de clasa a VI-a.
Testele pentru evaluarea elevilor la finalul claselor a II-a au o durată de 45 de minute, iar cele pentru elevii din clasele a IV-a și a VI-a, de 60 de minute.
Evaluările se fac în timpul orelor de curs, baza unui orar unic, stabilit de către comisia județeană constituită la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Bacău, în toate unitățile de învățământ care au în structură învățământ primar/gimnazial, iar sălile în care se susțin aceste testări sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei își desfășoară activitatea în mod obișnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influența pe elevi în timpul desfășurării evaluării.
Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învățătorul/profesorul pentru învățământul primar/gimnazial de la clasă. Corectarea testelor se realizează în termen de maxim 7 zile de la susținerea ultimului test de la clasa respectivă. Ulterior corectării, fiecare părinte/reprezentant legal este invitat la școală să ia la cunoștință rezultatele, în mod individual și privat.
Rezultatele individuale obținute la evaluările naționale pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se vor putea echivala în calificative / note și pot fi trecute în catalog.
Aceste evaluări ajută învățătorii/profesorii să identifice eventualele lacune ale elevilor de la clasă.
Rezultatele individuale la Evaluarea Națională la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a sunt cuprinse în fișele de evaluare și supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic de la fiecare clasă, dar și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, acolo unde acesta se impune, ca instrument fundamental de remediere/consolidare/aprofundare, ce cuprinde informații în vederea orientării și optimizării învățării.
Toate aceste rezultate ale evaluărilor naționale vor fi trecute și în portofoliul educațional al fiecărui elev.