Tribuna

17 aprilie 2025

Începând cu anul școlar 2025-2026, elevii din ciclul primar și gimnaziu vor avea incluse în programa școlară șapte noi discipline opționale: “Educație prin minibaschet”; „Armonie și expresie corporală“; „Viitorii olimpioni“; „Muzică și dans“; „Minihandbal – mișcare, joc și fair-play“; „Educație nutrițională“;  „Aventura cunoașterii Universului“.

Imagine intercalatăImagine intercalată
Imagine intercalatăImagine intercalată

Pentru “Educație prin minibaschet” pot opta elevii claselor a III-a și a IV-a, pentru „Armonie și expresie corporală“, cei din clasele V-VIII, pentru „Viitorii olimpioni“, cei din clasa a IV-a, pentru „Muzică și dans“, cei din clasele a V-a și a VI-a, pentru „Minihandbal – mișcare, joc și fair-play“, elevii din clasele a III-a și a IV-a, pentru „Educație nutrițională“, elevii din clasa pregătitoare, clasele I și a II-a, iar pentru materia  „Aventura cunoașterii Universului“, pot opta elevii din clasele a V-a și a VII-a.

„Programele școlare pentru 7 noi opționale pe care elevii din primar și gimnaziu le pot alege din oferta școlii, începând din anul școlar 2025-2026, au fost publicate în Monitorul Oficial pe 9 aprilie. Elevii pot învăța despre legătura dintre alimentație și starea lor emoțională și despre univers și explozii solare și pot alege discipline care includ mișcare: dans, minibaschet, minihandbal, jocuri olimpice la disciplinele aprobate, parte din curriculumul la decizia elevului din oferta școlii.

Exemple de activități de învățare de la disciplina Educație Nutrițională: „Planificăm un meniu sănătos”: Elevii vor învăța să creeze un meniu echilibrat și sănătos pentru o zi întreagă. Discuție despre ce înseamnă un meniu echilibrat și importanța diversității alimentare. Elevii vor fi împărțiți în grupuri mici și vor primi foi de lucru pe care să planifice un meniu sănătos pentru micul dejun, prânz și cină. Fiecare grup va prezenta meniul lor și va explica de ce au ales anumite alimente.

Imagine intercalatăImagine intercalată
Imagine intercalatăImagine intercalată

„Citim etichetele alimentare”: Elevii vor învăța să citească și să înțeleagă informațiile de pe etichetele alimentare. Profesorul va explica ce informații se găsesc pe etichetele alimentare și cum să le interpretăm (ingrediente, valori nutriționale, porții). Elevii vor primi produse alimentare reale sau etichete fotocopiate și vor trebui să identifice informațiile importante. Discuție despre cum putem folosi aceste informații pentru a face alegeri alimentare sănătoase.

“Alimentația și starea de bine”: Elevii vor învăța despre legătura dintre alimentație și starea lor mentală și emoțională. Profesorul va discuta despre cum anumite alimente pot influența starea de bine mentală și emoțională (de exemplu, alimentele bogate în zahăr versus alimentele bogate în nutrienți). Elevii vor ține un jurnal alimentar timp de o săptămână și vor nota cum se simt după ce mănâncă diferite alimente. Elevii vor discuta în grupuri despre observațiile din jurnalul alimentar și vor identifica alimentele care îi fac să se simtă bine sau mai puțin bine”, potrivit edupedu.ro

Sursa foto: Arhiva Tribuna

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.