Când au loc simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat. Ministerul Educațiai a anunțat calendarulCând au loc simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat. Ministerul Educațiai a anunțat calendarul

6 februarie 2025

Parlamentul României a adoptat bugetul de stat pentru anul 2025, un buget echilibrat, axat pe dezvoltare economică, modernizare și sprijin pentru comunități. Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat a susținut și votat un buget care pune accent pe investiții strategice – fără creșteri de taxe, dar cu fonduri alocate pentru infrastructură, educație, sănătate și dezvoltare regională, susține deputatul PSD de Cluj, Remus Lăpușan.

Cu o creștere economică estimată la 2,5% și investiții de peste 150 de miliarde de lei, 2025 este anul în care România profită la maximum de fondurile din Planul Național de Redresare și Reziliență și cele structurale, pentru a aduce schimbări concrete în viața românilor.

„PSD face ceea ce promite! Clujul primește cele mai mari sume din Ardeal de la bugetul de stat în 2025. Așa cum am spus, nu creștem taxele, dar accelerăm investițiile.

Bugetul pe 2025 este unul care oferă stabilitate economică și dezvoltare reală. Pentru Cluj, acest buget înseamnă continuarea și finalizarea unor proiecte esențiale, care vor transforma regiunea noastră într-un pol de infrastructură modernă, educație de calitate și servicii medicale performante”, a declarat Remus Lăpușan, prim-vicepreședinte PSD Cluj și deputat în Parlamentul României.

Investiții esențiale pentru Cluj

Infrastructură – dezvoltăm mobilitatea regională

•        1.9 miliarde lei – electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor

•        310 milioane lei – Metroul din Cluj-Napoca

•        168 milioane lei – Varianta ocolitoare Dej

•        965 milioane lei – Autostrada Sebeș-Turda

•        125 milioane lei – Autostrada Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureș

•        12 miliarde lei – Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida

•        69 milioane lei – Centura metropolitană Cluj-Napoca

•        6.6 milioane lei – Drum expres Cluj-Napoca – Dej

Educație – investiții în viitor

•        6.5 milioane lei – Programe educaționale inovatoare pentru elevi și stagii de practică

•        3.9 milioane lei – Curricule relevante pentru elevi

•        12.9 milioane lei – modernizarea infrastructurii educaționale universitare de nutriție și patologie animală la Jucu (USAMV)

•        29 milioane lei – Corp nou al Facultății de Matematică-Informatică (UBB)

•        88 milioane lei – Centru de cercetare în Inteligența Artificială (UTCN)

•        30 milioane lei – Modernizarea Academiei de Muzică

Sănătate – servicii medicale de calitate pentru clujeni

•        2.7 miliarde lei – Construcția Spitalului Regional de Urgență Cluj

„Acesta nu este un simplu buget, este un angajament respectat. PSD nu doar vorbește, ci face! Dezvoltarea Clujului și a regiunii rămâne o prioritate pentru noi.

Am susținut și vom susține proiectele majore de infrastructură, educație și sănătate, pentru că ele asigură un Cluj modern, conectat la Europa, atractiv pentru investiții și prosper pentru cetățeni”, a mai susținut Remus Lăpușan, care a adăugat că PSD Cluj va continua să lupte pentru dezvoltarea județului și implementarea proiectelor promise.

Obiective de Investiții DRDP Cluj

1. Acord contractual nr. 23/3002 din 28.07.2023 – Drum Expres pentru realizarea conexiunii dintre Autostrada A3 și DN 1 (Tureni) Lungime Drum Expres 4,957 km, Drumuri noi, bretele de acces A3-DN1, în lungime totală de 14,185 km.

Valoarea  contractului este de: 562,61 milioane de lei fără TVA.

Sursa de finanțare: Programul Transport– Titlul 56;

Antreprenor: Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLYCAS REGADIOS SA – CONA OPERATIONS SRL

Ordinul de începere a lucrărilor: 21 august 2023, durata de execuție este de 18 luni, avand ca termen de finalizare 20 Mai 2025 (conform prelungirii duratei de executie).

Drumul expres (de legatura) va prelua tot traficul greu inspre Cluj-Napoca si va decongestiona circulatia in apropierea si in interioriul zonei Metropolitane pe rutele Dej-Cluj -Turda, Zalau –Cluj – Turda, Oradea – Cluj – Turda- Sebes- Sibiu.

Stadiul fizic la aceasta data este de:  81 %.

Se lucreaza intens la toate categoriile de lucrari: relocare utilitati, poduri si pasaje, consolidari, drenuri si scurgerea apelor, terasamente, platforma drum, centru de intretinere, bretele de acces si ITS.

Pasajul Tetarom Jucu

2. Proiectare si executie pentru realizarea obiectivului de investitii: Pasaj de legatura intre DN 1C si Parcul industrial Tetarom III

La aceasta data contractual este in curs de semnare, a fost semnat de catre Beneficiar. Ordinul de incepere se va da, dupa depunerea Garantiei de Buna executie.

Antreprenor: Asocierea Freyrom (leader) –Procons Group-Integrated Road Solutions – Inginerie Drumuri si Poduri SRL la valoarea de 57.187.268,77 lei exclusiv TVA.

Durata de Executie: 36 de luni, din care 6 luni Proiectare si 30 luni executie lucrari.

Contractul de finantare Intre CNAIR si Ministerul Transporturilor a fost semnat in data de 30.12.2024. Finantarea este prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Componenta 4 – Transport sustenabil.

Lungimea totala a pasajului este de 233 de metri, avand 8 deschideri, si va trece peste linia de Cale Ferata (dubla) Cluj – Dej.

Contractul include Proiectarea (intocmire PT si Detalii de executie), realizarea exproprierilor de pe raza UAT Jucu si Bontida, si Executia pasajului, a bretelelor de aces, consolidare terasament prin zid pe piloti forati (1080), executie podete, relocari utilitati, scurgerea apelor, etc.

3. Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru realizarea obiectivului de investitii „Pasaj de legatura intre DN 1F km 4+200 – Strada Corneliu Coposu”

Elaboratorul studiului de fezabilitate: ASOCIEREA S.C. IRIMAT CONS S.R.L și S.C. INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII S.R.L.

Valoare investitie: 101.543.626,09 lei cu TVA, din care C + M = 80.678.640,25 lei cu TVA

Durata de realizare: 24 luni (6 luni proiectare+18 luni executie)

Pasajul   va prelua traficul de pe strada Corneliu Coposu (ruta Bistrita-Dej) si va transfera pe ruta si inspre Baciu si Zalau peste sensul giratorui si legatura cu Taietura Turcului (pasajul CFR).

Date tehnice: Pasajul va avea Lungime totala de 504.65m cu 18 deschideri; Profilul trasversal /Latime: 2 benzi de circulatie – 7.80m, Infrastructura pasajului va fi alcatuita din   2 culei  avand elevatii din beton armat , fundatii  direct din beton armat.  17 pile vor avea  elevatii din beton armat, stalpi circulari  – fundate pe piloti flotanti. Proiectul va include relocarea utilitatilor existente, amenajarea strazilor si legaturilor aferente, scurgerea apelor, panourile fonoabsorbante (antizgomot), iluminatul, semnalizarea vertical si orizontala.

Stadiu proiectului: In data 6 februarie 2025 urmeaza sa intre in CTE MT, in vederea obtinerii indicatorilor Investitiei. Sursa de finantare este prin PNRR.

Drum expres Cluj-Dej

4. DRUM EXPRES CLUJ – DEJ

In 27 august a fost desemnat câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Drumului Expres Cluj – Dej.

După semnarea contractului Asocierea SPECIALIST CONSULTING SRL (lider) – SPECIALIST SMART GROUP SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL va avea la dispoziție  27,52 milioane de lei (fără TVA) și 18 luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate.

Procedurile pentru semnarea contractului (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) va putea învepe peste 10 zile, dacă nu vor exista contestații.

Viitorul drumexpres Cluj -Dej cu o lungime estimată de 75 km va asigura o conexiune modernă cu Drumul Transregio Gilău – Apahida (TR Feleac, indicativ TR35) și cu A3 (Autostrada Transilvania).

Autostrada Transilvania

Obiective de Investitii DRDP Cluj , Derulate de CNAIR AUTOSTRAZI si Drumuri Expres

AUTOSTRADA CLUJ – ORADEA sectoare pe care se lucreaza:

1.      Autostrada A3 Cluj-Zalau -Oradea ,

SUBSECTIUNEA 3A2 NADASELU- MIHAIESTI KM 8+700 – 25+500, 3B1, MIHAIESTI – ZIMBOR KM 0+000 – 13+260

Antreprenor: ASOCIEREA S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. ELECTROMONTAJ S.A

Valoare contract:  1.390,614 MIL. LEI FARA TVA PRIN ACTUL ADITIONAL NR.1 S-A MAJORAT VALOAREA DE CONTRACT CU 235.332.399.06 LEI (REZERVE DE IMPLEMENTARE PENTRU AJUSTARE.

SEMNARE CONTRACT PROIECTARE SI EXECUTIE IN DATA DE 28.12.2020. PRETUL PE KM DE AUTOSTRADA ESTE DE CCA. 46,261,293.92 LEI FARA TVA, REPREZENTAND CCA. 9,383,629 EURO FARA TVA.

DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 96 DE LUNI, DIN CARE:

• 12 LUNI PERIOADA DE PROIECTARE,

• 24 LUNI PERIOADA DE EXECUTIE A LUCRARILOR,

• 120 DE LUNI PERIOADA DE GARANTIE A LUCRARILOR.

AUTORIZATIE DE CONSTRUIRE EMISA PENTRU SECTORUL 3A2 IN LUNA APRILIE 2021.

AUTORIZATIE DE CONSTRUIRE EMISA PENTRU SECTORUL 3B1 IN 01.07.2021

PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 3A2 AVIZAT IN CTE – CNAIR IN DATA DE 20.08.2021

PROIECT TEHNIC DE EXECUTIE PENTRU 3B1 – AVIZAT IN CTE IN DATA DE 28.12.2021

VALOAREA PROIECTULUI DE 1390.614 MIL. LEI FARA TVA S-A MODIFICAT DUPA CUM URMEAZA:

– PRIN ACTUL ADITIONAL NR.1 S-A MAJORAT VALOAREA DE CONTRACT CU 235.332.399.06 LEI (REZERVE DE IMPLEMENTARE PENTRU AJUSTARE)

– PRIN ACTUL ADITIONAL NR. 2 S-A DIMINUAT VALOAREA DE CONTRACT CU 105,723,749.23 LEI  IAR REZERVELE DE IMPLEMENTARE DE AJUSTARE DEVIN 211,015,936,74 LEI ASTFEL NOUA VALOARE DE CONTRACT ESTE  1,495,906,682.83

IN DATA DE 21.08.2023 A FOST SEMNAT ACTUL ADITIONAL NR. 3 PRIVIND APLICARILE PREVEDERILOR OUG 64/11.05.2022 CU COMPLETARILE SI MODIFICARILE ADUSE PRIN OUG 44/2023 SI OUG 66/2023.

Stadiu Fizic: 76%.

2.      SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR – POARTA SALAJULUI km 13+260 – km 25+500,

Antreprenor: ASOCIEREA S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. ELECTROMONTAJ S.A

Valoare contract:  836.899MIL LEI FARA TVA

CONTRACT PROIECTARE SI EXECUTIE SEMNAT IN DATA DE 01.07.2020; DURATA CONTRACTULUI ESTE DE 156 DE LUNI, DIN CARE:12 LUNI PERIOADA DE PROIECTARE,24 LUNI PERIOADA DE EXECUTIE A LUCRARILOR,120 DE LUNI PERIOADA DE GARANTIE A LUCRARILOR A FOST CONSTITUITA GARANTIA DE BUNA EXECUTIE A LUCRARILOR,

ORDINUL DE INCEPERE A LUCRARILOR EMIS PENTRU DATA DE 31.05.2021. IN DATA DE 27.05.2022 A FOST AVIZAT PROIECTUL TEHNIC IN CADRUL CTE – CNAIR.IN DATA DE 25.07.2022 A FOST COMUNICATA INCEPEREA LUCRARILOR.680.40 MIL. LEI FARA TVA. PRIN ACTUL ADITIONAL NR.1 S-A MAJORAT VALOAREA DE CONTRACT CU 156.493.240,93 LEI (REZERVE DE IMPLEMENTARE PENTRU AJUSTARE), PRETUL CONTRACTULUI DEVENIND 836.899MIL LEI FARA TVA

IN DATA DE 17.08.2023 A FOST SEMNAT ACTUL ADITIONAL NR. 2 PRIVIND APLICARILE PREVEDERILOR OUG 64/11.05.2022 CU COMPLETARILE SI MODIFICARILE ADUSE PRIN OUG 44/2023 SI OUG 66/2023.

Stadiu Fizic: 60%.

3.      Pe sectiunea 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti  devierea traseului între km 10+009 – km 12+000 şi km 21+406 – km 24+890.  Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere a traseului pe zonele cuprinse între km 10+009 – km 12+000 şi km 21+406 – km 24+890, aferente Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Subsecţiunea 3A2: Nădăşelu – Mihăieşti (km 8+700 – km 25+500), în conformitate cu recomandările din cadrul Expertizei Tehnice, precum şi a Complementului la Expertiza Tehnică.

Lucrările aferente zonei cuprinse între km 10+009 – km 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloţi foraţi de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul afectat de alunecări şi aflat în stare limită de stabilitate.

În ceea ce priveşte zona cuprinsă între km 21+406 – km 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km 21+406,49 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km, conducând la depăşirea în aval a traseului DN1F precum şi a cursului pârâului Ţopa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia, într-o zonă relativ plană. Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km 24+890 al traseului iniţial, subliniază compania de drumuri.

Perioada de garanţie a lucrărilor ofertată conform factorului de evaluare este de 10 ani, iar sursa de finanţare este asigurată din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

Antreprenor: Asocierii Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi AS – Ilgaz Insaat Ticaret AS – Visio Construction Works SRL.

Valoare:  994,7 milioane de lei (fără TVA), contractul finanţat prin PNRR are o durată de 27 de luni (din care 9 luni perioada de proiectare şi 18 luni execuţia lucrărilor).

4.        Nod Rutier Romanasi,  va asigura accesul pe si dinspre Autostrada Transilvania (subsectiunea Zimbor – Poarta Salajului), DN 1F si DJ 108A, pana la finalizarea subsectiunii Poarta Salajului – Zalau.

Antreprenor: Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL-SC Tehnostrade SRL

Valoare:   71,33 milioane lei (fara TVA), finantat prin PNRR

Durata de executie: 10 luni (3 luni pentru proiectare si 7 luni pentru executie). Odinul de incepere pentru activitatea de proiecare: 15.01.2025.

 

 

 

 

 

 

 



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.