Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a semnat vineri ordinul care reglementează temele pentru acasă în învățământul preuniversitar.
‘Între aspectele reglementate, menționăm, în sinteză, următoarele: tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează: tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei, tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță. La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă. Timpul total alocat la învățământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră. Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore’, informează Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis AGERPRES.
Altă măsură prevede că tema pentru acasă la o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe interval de învățare (modul).
În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învățământul primar și gimnazial, se mai arată în ordinul ministrului Educației.
‘În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului față de învățare (din cauza cantității, dificultății sau monotoniei temelor etc.), oboseală fizică și emoțională, reducerea timpului liber destinat unor activități recreative (activități sportive, artistice, gospodărești, lectură etc.), adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă’, precizează ordinul.
Potrivit acestuia, anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților cu privire la utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.
‘Directorul, pentru învățământul primar, și dirigintele clasei, pentru celelalte niveluri ale învățământului preuniversitar, sunt responsabili pentru colectarea feedbackului, care va fi analizat în consiliile de administrație ale unităților școlare, care vor lua măsuri atât pentru eficientizarea educației prin teme, cât și pentru creșterea gradului de satisfacție al elevilor și părinților’, se menționează în comunicat.
Ordinul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial. AGERPRES/(AS – redactor: Dana Piciu, editor: Antonia Niță, editor online: Adrian Dãdârlat)
