Florentina Ion, fondatoare a Editurii Didactica Publishing House (DPH): Părinţii din România încă nu îşi doresc ca cei mici să petreacă mult timp în faţa calculatorului – şi îi înţeleg. Dar îi rog să se gândească şi la faptul că angajatorii cer competenţe tehnice. Dacă un copil petrece o oră pe calculator pentru a învăţa matematică printr-o aplicaţie interactivă, acea oră îi poate aduce un avantaj mai târziu, în carieră.
♦ Educaţia viitorului se poate realiza doar printr-un echilibrul între carte şi tehnologie. Florentina Ion, fondatoarea Editurii Didactica Publishing House (DPH): Dacă un copil petrece o oră pe calculator pentru a învăţa matematică printr-o aplicaţie interactivă, acea oră îi poate aduce un avantaj mai târziu, în carieră.
Editura Didactica Publishing House (DPH), una dintre cele mai dinamice companii din domeniul educaţional din România, mizează pe o creştere de 15% a cifrei de afaceri în 2025, după un 2024 în care veniturile au ajuns la 4,4 mil. euro.
Fondatoarea editurii, Florentina Ion, spune că în 21 de ani de activitate, compania a avut 20 de ani de creştere, cu ritmuri anuale cuprinse între 10% şi 25%, o performanţă notabilă într-un sector care se confruntă permanent cu fluctuaţii de cerere, schimbări curriculare şi presiunea digitalizării.
„Segmentul pe care activăm este plin de provocări însă cred că fără educaţie România nu poate să ajungă prea departe şi nici companiile“, afirmă Florentina Ion.
Ea a fost unul dintre speakerii conferinţei „Cele mai dinamice companii din România: Viitorul businessului în mişcare“, organizată recent de Ziarul Financiar. O parte din strategia de dezvoltare a businessului Didactica Publishing House are la bază parteneriate cu unele dintre cele mai mari edituri ale lumii. Aceste relaţii asigură accesul editurii la cele mai noi licenţe educaţionale internaţionale şi îi permit să aducă pe piaţa locală conţinut relevant şi actual, adaptat programelor şcolare moderne.
Compania participă constant la târgurile internaţionale de carte, un reper esenţial pentru editorii care doresc să rămână conectaţi la tendinţele globale ale industriei.
Editura are colaborări extinse şi în Republica Moldova, atât cu lanţuri mari de librării, cât şi cu Ministerul Educaţiei, care a achiziţionat mai multe titluri din portofoliul DPH.
Echipă restrânsă, dar stabilă: Oamenii noştri iubesc cartea
Modelul de business al Didactica Publishing House pune accent pe colaborări strategice şi specializare profesională, nu pe volum de personal. Editura a ales să funcţioneze într-un sistem flexibil, bazat pe parteneriate cu specialişti independenţi, agenţii de marketing, distribuitori şi traducători profesionişti, o abordare care îi permite să rămână agilă şi eficientă într-o piaţă volatilă.
„Avem 28 de angajaţi, o echipă solidă, veche, oameni care sunt alături de editură de aproximativ 20 de ani. Nu-şi doresc să plece şi este clar că în această zonă trebuie să vină oameni care iubesc cartea, care iubesc educaţia şi care îşi doresc să lase ceva în urma lor. Nimic nu este mai important decât să ne implicăm în educaţie“.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
