Tulcea: A crescut numărul elevilor care învață în sistem simultan; nemulțumiri la Caraorman

15 septembrie 2025

Numărul copiilor din județul Tulcea care învață în sistem simultan a crescut în acest an școlar față de cel din anul precedent, arată datele Inspectoratului Școlar Județean (ISJ), iar în unele zone, ca de exemplu Caraorman, localitate din Delta Dunării, părinții sunt nemulțumiți de decizia de reorganizare a instituției din subordinea Ministerului Educației.

Părinții copiilor din satul Caraorman, Delta Dunării, au transmis un memoriu Prefecturii județului Tulcea și Ministerului Educației prin care solicită reînființarea ciclului gimnazial în unitatea de învățământ din sat, după ce ISJ a decis ca cei doi copii din clasele V-VIII să urmeze cursurile în sistem hibrid.

Potrivit datelor ISJ furnizate AGERPRES, cei doi elevi din ciclul gimnazial al școlii din satul Caraorman, unitate fără personalitate juridică arondată Școlii generale din satul Crișan, vor merge cel puțin o dată pe săptămână la școala din satul Crișan, iar în restul zilei vor merge la școala din Caraorman, unde participă online la cursurile susținute în unitatea de învățământ din Crișan.

”Copiii vor fi supravegheați de cadrele didactice din școală și vor desfășura activități. Vor fi evaluați permanent. Avem un monitor la nivelul ISJ și va face lunar o evaluare a acestora, iar fiecare elev va avea două ore de consiliere pe săptămână. Dorința noastră este să ajungă de două ori pe săptămână”, a precizat inspectorul general al ISJ, Viorica Pavel.

Conducerea ISJ a amintit că dorește reducerea numărului claselor în care profesorii predau în același timp elevilor din ani diferiți.

”Copiii care sunt în școlile gimnaziale fără personalitate juridică vor fi duși în unitățile de învățământ cu personalitate juridică, iar prin aducerea acestor elevi ne dorim să avem clase pe fiecare palier. Avem grupe de grădiniță cu cinci sau zece elevi, iar ele funcționează pentru că sunt copii de trei sau patru ani care, în deltă, de exemplu, nu pot merge cu barca până la unitatea de învățământ cu personalitate juridică. Ei vor rămâne în școala respectivă și vor face ciclul preșcolar”, a subliniat inspectorul general al ISJ.

La rândul lor, părinții copiilor din școala din Caraorman au înaintat un memoriu Prefecturii județului și Ministerului Educației și Cercetării în care semnalează că cei doi copii sunt afectați emoțional și din punct de vedere educațional de decizia ISJ.

”Copiii trăiesc zilnic stări de stres și frustrare, pentru că nu reușesc să înțeleagă materia predată, iar conexiunea la internet din localitate este extrem de instabilă, făcând imposibilă participarea reală la ore. Mai mult, circulă informații conform cărora această formă de școlarizare ar fi considerată un proiect-pilot, urmând ca, dacă ‘va funcționa’, să fie extinsă la nivelul întregii Delte a Dunării pentru ciclul gimnazial. Considerăm că o astfel de abordare reprezintă un experiment inacceptabil pe seama copiilor noștri, încălcând dreptul lor fundamental la o educație de calitate”, se arată în memoriul semnat de părinții copiilor din Caraorman.

În memoriu, se amintește totodată situația satului Caraorman.

”Școala din Caraorman deservește o comunitate foarte izolată, aflată pe o insulă din Delta Dunării. Singura cale de acces către localitatea Crișan, unde sunt trimiși elevii după închiderea gimnaziului, este transportul pe apă. Această situație creează dificultăți majore. Deplasarea zilnică este riscantă și dependentă de condițiile meteo (ceață, furtuni, vânt puternic, îngheț). Transportul pe apă presupune timp prelungit, costuri și lipsa de siguranță pentru copii de vârstă mică. Izolarea geografică face ca școala din Caraorman să fie singura opțiune reală pentru acces la educație a copiilor din sat”, se specifică în memoriu.

În documentul în care părinții copiilor din satul Caraorman solicită reanalizarea deciziei ISJ se specifică totodată că la Școala gimnazială Crișan, cadrele didactice predau deja simultan pentru patru elevi din clasele V-VIII.

”Li s-a adăugat responsabilitatea predării online pentru elevii din Caraorman, ceea ce suprasolicită procesul educațional și scade calitatea actului de predare”, se mai menționează în memoriu.

Potrivit datelor ISJ, în acest an școlar, în ciclul primar există 61 de clase cu 816 elevi care învață în sistem simultan, iar în ciclul gimnazial sunt 24 de clase, cu 406 elevi care învață în același sistem.

Spre comparație, în anul școlar 2024-2025, sistemul de învățământ simultan se practica în 60 de clase, cu 756 de elevi, în ciclul primar, precum și în 24 de clase, cu 261 de elevi, în ciclul gimnazial. AGERPRES/(A, AS – redactor: Luisiana Bîgea, editor: Antonia Niță, editor online: Gabriela Badea) 

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.