Peste 250 de elevi, câștigători ai concursului ‘Bihor Curat’, premiați de Consiliul Județean

17 iulie 2025

Conducerea Consiliului Județean (CJ) Bihor a efectuat tragerea la sorți prin care 252 de elevi au fost premiați cu câte un voucher de 500 de lei dintre cei 11.127 care au parcurs toți pașii concursului ‘Bihor Curat’ din cadrul campaniei ‘Luna curățeniei în Bihor’, ediția a V-a.

Consilierul președintelui CJ Bihor, Alex Laslău, a precizat joi, pentru AGERPRES, că tragerea la sorți a fost efectuată electronic, folosind un program online. Astfel, din fiecare cele șapte zone ale județului, cum a fost împărțit teritoriul în concurs, s-au extras câte 36 de câștigători, fiecare elev urmând să primească un voucher în valoare de 500 de lei (pentru echipamente sportive).

Concursul ‘Bihor Curat’ (cunoscut anul trecut sub denumirea ‘EcoProvocarea’, schimbată de conducerea CJ pentru a nu se suprapune cu o alta din țară), ajuns în anul 2025 la ediția a cincea, s-a desfășurat în perioada 12 mai – 4 iunie și s-a adresat elevilor înscriși în clasele 0 (pregătitoare) – XII în școlile din Bihor.

Elevii au avut de parcurs patru etape: participarea la o ștafetă sportivă a reciclării organizată în școala unde învață (alergare cu un pet sau alt obiect pentru a-l depune în containerul adecvat); participarea la cel puțin o acțiune de igienizare; adoptarea unui spațiu verde pentru protejarea și studierea florei și faunei și completarea unei fișe de evaluare.

Câștigătorii vor putea să-și ridice premiile de la sediul CJ Bihor în baza carnetului de elev sau cu buletinul.

‘Ne bucurăm că am reușit să implicăm un număr semnificativ de copii și elevi din unitățile de învățământ din Bihor în această activitate, pe care dorim să o continuăm mulți ani în parteneriatul cu Consiliul Județean Bihor, întrucât are un impact semnificativ atât la nivelul școlilor, al mediului natural din jurul acestora, cât și la nivelul familiilor din care provin elevii. Marele plus, din punctul meu de vedere, al acestui proiect este faptul că elevii dobândesc anumite deprinderi și comportamente de protejare a naturii pe care le duc mai departe în familie’, a declarat joi, pentru AGERPRES, inspectorul școlar general Alin Ștefănuț.

Campania ‘Luna curățeniei în Bihor’ este inițiată de CJ Bihor și organizată în parteneriat cu ADI Ecolect Group, Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Asociația Județeană de Fotbal Bihor, Uniunea Studenților din cadrul Universității din Oradea, mediul de afaceri local, ONG-uri de profil, cultele religioase și presa.

Anul acesta, în cadrul campaniei au fost organizate două competiții pentru elevi: în premieră – ‘Cupa curățeniei în Bihor’ (cu zeci de meciuri de fotbal, 41 de echipe și acțiuni de igienizare) și concursul ‘Bihor Curat’ (în al cincilea an). În plus, Uniunea Studenților din Oradea a organizat o amplă acțiune de igienizare în campusul Universității din Oradea.

‘Scopul campaniei este de a promova un comportament responsabil față de mediul înconjurător, având ca obiectiv final un județ mai curat’, se arată într-un comunicat al CJ Bihor.

Campania ‘Luna curățeniei în Bihor’ s-a încheiat cu peste 17.000 de elevi bihoreni, care au participat la cele două concursuri organizate în luna mai. În total, în județ au fost organizate 140 de acțiuni de ecologizare, care au mobilizat comunități întregi pentru un mediu mai curat. AGERPRES/(A, AS – redactor: Eugenia Pașca, editor: Irina Poenaru, editor online: Irina Giurgiu)

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.