Românii înţeleg ce este inflaţia, însă problemele cu fraudele digitale mai puţin, cunoştiinţele din zona siguranţei online rămânând o zonă vulnerabilă, după cum reiese din răspunsurile românilor la un concurs de educaţie financiară şi digitală organizat de bancheri. În planul educaţiei financiare şi digitale, românii au început să înţeleagă conceptele de banking, dar există nevoi persistente în ceea ce priveşte protectţia digitală.
Circa 95% dintre respondenţi au spus corect ce este inflaţia, iar 94% au identificat riscurile ce pot apărea pe durata unui credit. Trei sferturi dintre participanţi cunosc în ce constă activitatea unei bănci comerciale. Însă, doar 56% dintre respondenţi au identificat corect fraudele de tip phishing, iar 80% dintre românii chestionaţi ştiu în ce situaţii nu trebuie să furnizeze datele de card. Peste 500 de turişti au participat la concursul de educaţie financiară şi digitală organizat la Mamaia, în perioada 11-13 iulie 2025, sub conceptul „Taraba cu Parale”, care este parte din campania naţională „Dreptul la Banking” lansată de băncile din România şi Asociaţia Română a Băncilor în anul 2020.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels