Profesorii cer tot mai des ajutorul consilierilor școlari. Care este motivul

30 iunie 2025

Deși consilierii școlari au un rol important în relația cu elevii, tot mai mulți profesori apelează la sprijinul acestora pentru a gestiona provocările regăsite la clasă.

Coordonatorul Centrului Municipiului București de Asistență Psihopedagogică, prof. Robert Florea, este cel mai recent invitat al emisiunii DC Edu de la DCNews și DCNews TV.

Consilierii școlari, tot mai căutați de profesori

 

Prof. Robert Florea a oferit, în dialog cu prof. univ. dr. Sorin Ivan, detalii despre consilierea școlară: ea nu se adresează doar elevilor, ci și profesorilor, care apelează tot mai des la sprijinul consilierilor pentru activități la clasă, consiliere individuală a elevilor sau chiar pentru propria dezvoltare psiho-emoțională și pedagogică.

„În calitate de cadru, arealul acesta al consilierii școlare este unul foarte amplu, iar necesitatea lui decurge chiar din nevoile identificate, nu neapărat doar de cel care realizează actul de consiliere, ci și de cel care își apropie, la un moment dat, o nevoie pe care n-a putut-o exprima.

Atunci, apare în mod organic, în mod natural, această necesitate de a încerca să creăm niște zone în interiorul unui sistem care să se adreseze unor necesități pe care actorii sistemului educațional îl reclamă.

Citește și: Pregătirea pedagogică și licența, insuficiente pentru profesorii de liceu. E nevoie și de un master în domeniu. Propunerea unei universități

Mai specific spus, e în felul următor: în activitatea curentă a unui profesor consilier școlar, adresabilitatea acțiunilor lui merge și către elevii publici, dar și către elevii care au diverse cerințe educaționale – iar aici se vascularizează foarte puternic tabloul – pentru că, dintr-un motiv sau altul, unul dintre motive fiind nivelul formării inițiale a unui profesor, chestiunile care țin de modalitatea de abordare psihopedagogică, de intervenție în afara zonei strict epistemologice în care este el format, adică zona de specializare.

În momentul în care profesorul iese din această zonă, uneori, are dificultăți de ordin psihopedagogic, de a întreprinde niște acțiuni. Nu neapărat de a face disciplina atrăgătoare, ci în modalitatea de a încerca să-i atragă pe elevi din perspectivă psiho-emoțională.

(…) Profesorii apelează în diverse moduri la profesorul consilier prin a-l invita să susțină o serie întreagă de activități la clasă sau prin activități de consiliere individuală, cu diverși elevi, sau chiar consiliere cu cadrul sau mai multe cadre didactice”, a explicat prof. Robert Florea.

Citește și: Mai puține burse de merit pentru elevi. Ce se întâmplă cu cele sociale. Informații noi și despre bursele studenților

Youtube video image

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.