Ministrul Educației, Daniel David, a semnat ordinul cu privire la aprobarea planurilor-cadru pentru liceu.
„Ordinul privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământ liceal – frecvenţă, zi – a fost semnat de ministrul Educaţiei şi Cercetării, prof. dr. univ. psih. Daniel David, după şedinţa comisiei de validare şi după primirea avizului Comisiei de Dialog Social. Ordinul urmează a fi publicat şi în Monitorul Oficial”, a anunţat, sâmbătă, Ministerul Educaţiei.
Ministrul a explicat că aveam planuri-cadru care nu se înscriau în logica curriculară modernă.
„Avem la nivel liceal conţinuturi şi manuale depăşite de vremuri, planuri-cadru care nu se înscriu în logica curriculară modernă, iar metodele de predare nu au mai fost îmbogăţite semnificativ cu noile evoluţii tehnologice şi didactice în domeniu.
Noile planuri-cadru au rezultat din integrarea unor sugestii din perioada dezbaterilor naţionale (februarie-martie 2025). Eu am început public acest demers, aşa că este normal ca eu să-l închei, un eventual alt ministru având posibilitatea să le păstreze sau să le modifice”, a afirmat Daniel David atunci când a publicat proiectele planurilor-cadru în dezbatere publică.
Odată adoptate planurile-cadru, urmează, conform ministrului:
- Elaborarea programelor. Aici avem nevoie de conţinuturi relevante şi aerisite, după modele europene, care vor fi create de echipe mixte de specialişti din mediul preuniversitar şi universitar, pentru a se asigura continuitate între cele două cicluri. Un procent de 25% din orele pentru fiecare disciplină va trebui să fie folosit pentru: (1) consolidarea competenţelor; (2) activităţi remediale şi (3) extinderea competenţelor dobândite la utilizarea în viaţa cotidiană. În fine, acest demers va fi însoţit de standarde de evaluare şi notare, pentru a face comparabile evaluările între unităţi şcolare şi profesori, precum şi pentru fundamentarea unor decizii ulterioare de politici educaţionale.
- Noile manuale. Acestea vor fi gândite prin relaţie cu programele propuse şi după modele europene, combinând versiunile clasice cu cele digitalizate (inclusiv activităţi interactive online/gaming/inteligenţă artificială etc.), în funcţie de specificul disciplinei şi practicile europene.
- Formarea profesorilor. Profesorii vor fi invitaţi în programe de formare, pentru a implementa eficient noul model curricular.
CITEȘTE ȘI: