‘Educație pentru nonviolență și relații sănătoase’ – disciplină obligatorie, începând cu ciclul gimnazial (proiect)
‘Educație pentru nonviolență și relații sănătoase’ ca disciplină obligatorie ar putea fi introdusă în școli, începând cu ciclul gimnazial, potrivit unui proiect de lege depus la Camera Deputaților.
‘Începând cu ciclul gimnazial, în cadrul curriculumului național, se introduce disciplina obligatorie ‘Educație pentru nonviolență și relații sănătoase’, cu o oră pe săptămână, ca parte a educației emoționale și comportamentale a elevilor. Ministerul Educației, prin Institutul de Științe ale Educației, elaborează programa școlară și metodologia de aplicare a acestei discipline’, se arată în proiect.
Inițiatoarea acestui proiect este deputata POT Maria Cernit.
Ea arată în expunerea de motive că măsura vine ca răspuns direct la o realitate tot mai apăsătoare din școlile din România – creșterea semnificativă a comportamentelor violente, a bullyingului, a tensiunilor emoționale între elevi și deteriorarea relațiilor interpersonale.
‘Potrivit datelor raportate de Ministerul Educației și de organizațiile neguvernamentale active în domeniu, sute de incidente de violență fizică și verbală sunt înregistrate anual în școli, afectând grav procesul educațional și starea de bine a elevilor. În prezent, nu există în curriculumul național o disciplină obligatorie care să vizeze formarea competențelor emoționale și relaționale. Deși funcționează programe și proiecte auxiliare, acestea au caracter opțional, sunt aplicate neuniform și nu asigură accesul tuturor elevilor la un conținut educațional coerent și continuu în acest domeniu. Așadar, introducerea unei materii obligatorii este singura soluție care poate asigura acces echitabil, coerență națională și impact real. Disciplina propusă nu se suprapune peste educația religioasă, civică sau sanitară. Ea vizează o componentă distinctă și esențială a dezvoltării copiilor: educația emoțională și comportamentală’, se arată în expunerea de motive.
Inițiatoarea spune că prin intermediul acestei discipline elevii vor învăța să recunoască și să gestioneze emoțiile, să comunice nonviolent, să respecte granițele personale și ale celorlalți, să gestioneze conflictele în mod pașnic și să identifice relațiile toxice și riscante.
Proiectul se va afla în dezbatere publică, la Camera Deputaților, până pe 8 iulie. AGERPRES/(AS – redactor: Dana Piciu, editor: Mihai Simionescu, editor online: Andreea Lãzãroiu)
Afisari: 1
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat
exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de
dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice
modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă,
în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea
ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing – [email protected].