Copiii sunt copleșiți de prea multe teme

3 iunie 2025
  • Copiii se plâng că sunt copleșiți de prea multe teme.
  • Daniel David: Profesorii care dau prea multe teme merită să fie atenționați.
  • Daniel David: Nu ar trebui ca elevii să aibă teme care să cumuleze mai mult de două ore pe zi.
  • Daniel David: Lucrăm la reducerea numărului de discipline și ore.

Prea multe teme, strică! Ministrul Educației, Daniel David, i-a atenționat pe profesorii care dau prea multe teme că riscă să fie sancționați! Declarația vine ca urmare ale repetatelor plângeri ale elevilor și părinților cu privire la faptul că temele pentru acasă le răpesc copiilor din timpul liber pentru relaxare și nici nu contribuie la obținerea de noi performanțe școlare.

Ministrul Educației spune că elevilor de gimnaziu și de liceu nu ar trebuie să li se dea teme care, cumulate, să le ocupe mai mult de două ore pe zi.

Sunt de ajuns aceste ore și reușesc să îndeplinească scopul pe care temele de acasă îl au de fapt?

Daniela Vișoianu, expert în educație: „Dacă toate cele șase, șapte ore din programul zilnic de la școală s-ar întâmpla de-adevăratelea, ar fi legate disciplinele între ele astfel încât să fie obținută profunzimea, adică două ore de matematică legate, două ore de fizică legate sau alte discipline în funcție de interesele elevilor. Cu siguranță două ore de teme e posibil să fie suficiente, cel puțin pentru atingerea competențelor de bază.

Dacă ai un subiect care te pasionează mai mult sau pentru care te pregătești pentru un alt tip de performanță, e posibil să fie nevoie de mai mult. Problema noastră este că programul este lung la școală, este obositor, este fragmentat, sunt 18 medii la un elev de clasa a noua. Înseamnă că mintea trece de la una la alta fără să intre în profunzime și devine superficială în mod natural. La aceasta se adaugă absența unor profesori de la ore sau sosirile cu întârziere sau, nu știu, poate o predare care este deficitară și atunci, în momentul în care primești temă și predarea nu a fost pe măsură sau tu nu ai avut focus și atenție ca să înțelegi sau ai plecat din sala de clasă cu lecția neînțeleasă, este evident că timpul de temă crește proporțional. Copiii trebuie să compenseze acasă cu extra timp ceea ce nu s-a întâmplat la școală.

Deci, dacă școala s-a întâmplat de-adevărat, profesorii ar fi în formă, odihniți, ar sta cu focus pe acele ore de predare pe care le au, cu siguranță două ore de teme ar ajunge”.

Ce fel de sancțiuni ar putea fi stabilite în Consiliu?

Daniela Vișoianu, expert în educație: „Și eu, ca și dumneavoastră, nu-mi aduc aminte de un caz, în afară de cazurile foarte grave de cercetare disciplinară sau abuzuri, care au însemnat abuzuri fizice sau de altă natură, în care profesorii să fie sancționați.

Și nici nu cred că este momentul să vorbim despre sancțiuni. Cred că conduita ar trebui să fie preventivă. Dacă e nevoie de mai multă colaborare între profesori, consiliile de administrație, consiliile profesorale pot construi metode prin care să existe această colaborare. E esențial ca în orele de curs copiii să își ia informația de care au nevoie și să nu fie nevoie să compenseze acasă.

Am văzut într-o școală că există un panou la intrarea în clasă și profesorii notează temele, astfel încât oricare profesor poate să vadă care e gradul de încărcare al copiilor, de pe o zi pe alta sau de pe o săptămână pe alta. Și, în felul acesta, dau mai multe teme când e mai mult spațiu”.



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.