BRIO, platforma de teste digitale standardizate pentru elevii români, fondată de Dragoş Iliescu, s-a clasat pe locul 53 în topul Time Magazine la categoria companii de EdTech, alături de giganţi globali, precum Duolingo, Kahoot sau Google Education.
Aflat la cea de-a doua ediţie, clasamentul „Cele mai bune companii EdTech din lume în 2025”, realizat de TIME şi Statista, include cele mai bune 350 de companii EdTech la nivel global.
„Pentru mine şi pentru echipa BRIO plasarea într-un clasament ca cel al Revistei TIME este confirmarea faptului că şi din România se pot construi soluţii de tehnologie care schimbă în bine vieţile copiilor. BRIO a pornit ca un vis născut dintr-o îngrijorare profesională – aceea că, în România, elevii sunt evaluaţi prea des pe nedrept, arbitrar sau superficial. Ca profesor am simţit nevoia unui sistem care să le arate copiilor nu doar unde greşesc, ci, mai ales, unde şi cum pot corecta”, explică Dragoş Iliescu, fondator BRIO.
Compania este singura din Europa de Est care se regăseşte în primele 100 de companii ierarhizate de revista TIME.
Potrivit clasamentului, Statele Unite au avut cele mai multe companii EdTech cu punctaje ridicate – 138 la număr, reprezentând 39,4% din clasamentul general – în timp ce India s-a clasat pe locul al doilea, cu 33 de companii (9,4%). China a ocupat locul al treilea, cu 23 de companii, ceea ce reprezintă 6,6% din total.
„Astăzi, recunoaşterea din partea TIME ne arată că această idee are ecou nu doar în şcolile din România, ci şi în peisajul global al educaţiei. A fost un drum lung, plin de obstacole, construit împreună cu o echipă mică, dar extraordinară. Faptul că ne aflăm pe acest loc, înaintea unor companii internaţionale mult mai cunoscute, dar poate cu mai puţin impact social, ne emoţionează şi ne responsabilizează. E dovada că se poate şi că România are resurse extraordinare de creativitate”, adaugă Dragoş Iliescu.
Topul, realizat de Statista, companie de cercetare şi analiză de date, pentru revista TIME, a evaluat peste 7.000 de companii din domeniul tehnologiei educaţionale pe baza unei varietăţi de indicatori-cheie de performanţă, inclusiv soliditatea financiară (70%) şi impactul în industrie (30%), acoperind un total de unsprezece categorii.
Sistemul de Testare Brio este un produs ştiinţific conceput pe baza programei şcolare din România, conceptualizat de o echipă de profesori şi experţi internaţionali în testare şi psihometrie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels