În emisiunea „Drumul spre Succes”, Oana Alina Bota, lector universitar dr. și fondatoare a școlii ERI, a abordat tema incluziunii în educație, subliniind nevoia de profesori specializați și de o mai bună înțelegere a conceptului de incluziune.
Dreptul la educație vs. șansa reală
Oana a subliniat diferența dintre dreptul legal la educație și șansa reală de a beneficia de ea.
„Prin Constituție, educația este gratuită și garantată pentru toți. Dar, pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, este nevoie de mai mult sprijin”, a explicat ea, evidențiind lipsa resurselor adecvate.
Provocările incluziunii
Cu clase supraaglomerate și profesori copleșiți, integrarea copiilor cu nevoi speciale devine o provocare.
„Dacă într-o clasă de 36 de elevi sunt 2-3 copii cu probleme, învățătorul este depășit. Avem nevoie de consilieri școlari și profesori de sprijin”, a spus Oana, notând că un consilier școlar deservește între 500 și 800 de elevi.
Soluții pentru un sistem mai bun
Oana propune investiții în resurse umane, precum consilieri școlari și profesori itineranți.
„Trebuie să înțelegem ce înseamnă incluziunea și să reducem numărul de elevi în clasele cu copii care au cerințe speciale”, a adăugat ea.
Rolul școlii ERI
La școala ERI, incluziunea este abordată prin clase cu efective reduse și atenție personalizată. „Ne concentrăm pe dezvoltarea socio-emoțională, pentru a pregăti copiii pentru o lume complexă”, a concluzionat Oana.
Întreaga emisiune o puteți urmări AICI!
- Dacă apreciezi știrea, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like!
- Noutăți RAPID și pe canalul de Whatsapp și Telegram !
Distribuie dacă îți place!