Ministrul Educației, Daniel David, nu vrea o materie numită „educație sexuală” în școli: „S-a ideologizat prea mult”. Ce soluție vede însă

21 mai 2025
Ministrul Educației, Daniel David, nu vrea o materie numită „educație sexuală” în școli: „S-a ideologizat prea mult”. Ce soluție vede însă

Foto: Lucian Alecu / Shutterstock Editorial / Profimedia

Ministrul Educației, Daniel David, a declarat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, că nu susține introducerea în curriculum a unei discipline care să poarte numele „educație sexuală”, motivând că acest subiect a devenit „ideologizat” și „nu mai poate fi controlat științific”.

Afirmațiile au fost făcute în cadrul unei conferințe de presă dedicate întrebărilor jurnaliștilor despre Raportul QX de diagnostic în educație și cercetare, prezentat în premieră luni, 19 mai.

Întrebat dacă susține includerea educației sexuale ca materie în școli, ministrul a răspuns: „Eu nu susțin introducerea în curriculum a unei discipline cu acest nume, educație sexuală, dintr-un simplu motiv: s-a ideologizat discuția foarte mult și orice încercare de a o pune disciplină sau să poarte acest nume generează discuții care nu mai pot fi controlate științific sau curricular. N-ai cum să le controlezi.”

Daniel David a precizat totuși că elevii ar trebui să aibă acces la informații relevante, prezentate într-un mod științific și lipsit de influențe ideologice:

„O educație sexuală necolorată ideologic și foarte pragmatică, naturală, trebuie să existe în curriculum. Dar acele lucruri trebuie făcute ca unități de învățare, fără ingerințe ideologice, prinse în discipline de biologie și în discipline pe care aș vrea să le avem, care să poarte numele de educație pentru sănătate.”

Cum vrea Daniel David să schimbe școala românească

Ministrul Educației, Daniel David, a prezentat luni, 19 mai, raportul QX – un document de analiză și propuneri de reformă care sintetizează bilanțul mandatului său tehnocrat, început în decembrie 2024, în contextul unei crize politice și economice.

Documentul oferă un diagnostic al problemelor structurale – de la analfabetism funcțional și inegalități între școli, până la cercetare fără impact – și propune direcții de reformă pe termen lung, precum o nouă filosofie de evaluare a elevilor, modificarea criteriilor de titularizare a profesorilor, restructurarea curriculumului, fiscalizarea meditațiilor și sprijin real pentru elevii cu CES.

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.