Analfabetismul funcțional, un pericol pentru securitate

29 aprilie 2025
Daniel David: Problema din Educație, care poate dinamita RomâniaElevi. Sursa foto: Arhiva EvZ

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat că elevii care termină școala în România trebuie să devină „specialiști competenți, cetățeni responsabili și persoane mulțumite de viața lor”.

Cea mai mare greșeală din sistemul educațional

Întrebat la Conferința educațională V.R.E.M. de la Târgu Jiu despre cea mai mare greșeală din sistemul educațional din ultimii 30 de ani, care ar fi putut fi evitată, el a menționat „pierderea viziunii”, afirmând că sistemul educațional românesc a devenit ca un „Frankenstein” din cauza reformelor succesive și dezordonate ale diferiților miniștri.

„Noi trebuie să ne întrebăm cum ar trebui să arate sistemul şi eu am spus cum cred că ar trebui să arate – copiii care când ies din sistemul nostru îşi valorizează inteligenţa şi creativitatea în cele opt competenţe cheie, le simplific – buni specialişti, (…) buni cetăţeni (…) şi oameni mulţumiţi cu propria viaţă.

Dacă noi reuşim să facem lucrul acesta, înseamnă că vom avea absolvenţi care pot decide unii să intre pe piaţa muncii, alţii să-şi continue studiile”, a mai adăugat ministrul.

Daniel David

Daniel David. Sursa foto: Facebook

Daniel David: Analfabetismului funcțional, tot mai îngrijorător

El a subliniat din nou problema analfabetismului funcțional, menționând că o consideră îngrijorătoare și un risc pentru securitatea națională.

„Nu poţi vorbi de 40 şi ceva la sută analfabetism funcţional după un ciclu educaţional şi în care ştii că au intrat copii care nu se deosebesc sub aspectul inteligenţei şi creativităţii faţă de cei din alte ţări la care noi ne raportăm ca modele. Pe scurt spus, partea asta de viziune, să ştim înspre ce mergem, de multe ori ne-am pierdut şi ne-am pierdut în zone de strategii mici, avem strategii mici, prevenirea abandonului şcolar, o temă foarte importantă, dar asta vine ca o problemă mai mare în ecosistemul nostru de educaţie.

N-ai cum corecta numai abandonul şcolar în condiţiile în care tu nu înţelegi că abandonul şcolar trebuie să fie corectat într-un sistem mai larg legat de analfabetismul funcţional, că nu-i problema numai a copiilor care nu vin în sistemul nostru, e şi problema copiilor care vin şi pleacă. (…) Dacă avem o viziune clară şi cu toţii o îmbrăţişăm, vom şti după aceea să implementăm şi practic”, a mai declarat acesta, la conferinţa educaţională V.R.E.M., de la Colegiul Naţional „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu.

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.