Inteligența Artificială ar putea elimina cursurile generale. Fiecare student ar putea primi o educație personalizată

8 martie 2025
  • Universitatea Politehnica Timișoara (UPT) a organizat joi, 13 martie 2025, cea de-a XII-a ediție a Workshopului Internațional Open Education & Science Practices 2025. Evenimentul a pus accentul pe educația deschisă, știința deschisă și impactul noilor tehnologii, inclusiv inteligența artificială.

Workshopul s-a desfășurat atât fizic, în amfiteatrul K1 din Centrul de Conferințe al UPT, cât și online, fiind organizat de Departamentul ID/IFR și educație digitală. Evenimentul a avut loc în cadrul Săptămânii Educației Deschise 2025, susținută de Open Education Global.

Sub tema „Provocări în practici, unelte și metode ale științei deschise și educației deschise”, prezentările au explorat aplicabilitatea resurselor educaționale deschise în viața cotidiană și felul în care educația digitală răspunde provocărilor impuse de inteligența artificială, realitatea virtuală și blockchain-ul.

Invitat special Anthony Camilleri

Unul dintre cele mai așteptate momente ale workshopului este prelegerea susținută de Anthony Camilleri, expert internațional în educație și inovare digitală, fondator și partener principal la Knowledge Innovation Centre (KIC).

Acesta a vorbit despre „Modele Deschise pentru Educație Deschisă – Crearea Încrederii într-o Lume Multimodală”, marcând astfel prima sa apariție la Timișoara.

Ca fondator și partener principal la Knowledge Innovation Centre (KIC), Camilleri a promovat adoptarea microcertificatelor, un nou model de validare a competențelor, menit să ofere flexibilitate și recunoaștere globală pentru învățarea pe tot parcursul vieții.

Un alt subiect important în viziunea sa a fost utilizarea inteligenței artificiale pentru personalizarea procesului educațional, creând experiențe de învățare adaptate fiecărui student.

În discursurile sale recente, Camilleri a evidențiat și importanța educației deschise, pledând pentru resurse educaționale accesibile și utilizarea unor modele de învățare colaborativă, sprijinite de tehnologie. Ideile sale influențează politicile educaționale la nivel european, contribuind la reformarea sistemului de învățământ în direcția unei digitalizări sustenabile și incluzive.

De asemenea, el a susținut rolul blockchain-ului în certificarea și distribuirea diplomelor digitale, eliminând problemele legate de falsificare și facilitând recunoașterea internațională a calificărilor.

Alți speakeri internaționali

Workshopul reunește specialiști și cercetători de top din domeniul educației digitale, inclusiv:

  • Prof. Martin Ebner – TU Graz, Austria (online)
  • Arnold Pears – Uppsala University, Suedia (online)
  • Dr. Knut Blind – Universitatea Tehnică din Berlin (online)
  • Dr. Diana Andone – UPT (fizic)
  • Conf. dr. ing. Vlad Mihăescu – UPT (fizic)
  • Ș.l. dr. ing. Andrei Ternauciuc – UPT (fizic)
  • Prof. Carmen Holotescu (fizic)
  • Dr. Gabriela Grosseck (fizic)
  • Dr. Cristian Țețu (fizic)

 

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.