În opinia sa, simpla introducere a unor capitole de educație economico-financiară în clasa a VIII-a nu poate produce schimbări semnificative dacă nu este urmată de continuitate la nivelul liceului și, mai ales, dacă nu se investește în pregătirea profesorilor. A vorbit despre faptul că noile programe școlare trebuie să includă aplicații practice, menite să-i familiarizeze pe elevi cu termeni precum dobândă, inflație, credite rapide și antreprenoriat. De asemenea, el consideră că firmele virtuale și simulările financiare pot fi o modalitate atractivă de a-i face pe tineri conștienți de efectele reale ale deciziilor lor economice.
În plus, Secretarul de Stat a punctat că strategia națională vizează nu doar elevii, ci și studenții și chiar adulții aflați în diverse stadii de formare profesională. Într-o lume în care multe decizii financiare se iau rapid și uneori pe fondul dezinformării, secretarul de stat crede că e important ca instituțiile publice să colaboreze cu mediul privat și cu ONG-uri de profil. Astfel, școlile ar putea beneficia de resurse și consultanță specializată, oferite de bănci sau companii cu experiență în domeniul financiar.
El a mai subliniat și că formarea profesorilor este un element esențial în acest proces, pentru că doar cadrele didactice cu o bună înțelegere a conceptelor financiare pot crea un context didactic modern și ancorat în realitate. La finalul intervenției, Lixandru a încurajat participanții să se implice direct, arătând că educația financiară reprezintă un efort comun. Cu sprijinul consistent al ministerului și prin implicarea activă a familiei și a actorilor din domeniul economic, tinerii pot dobândi competențe financiare solide care să le asigure un start sănătos în viață.
Înregistrarea completă a conferinței poate fi vizionată pe canalul de Youtube al Fundației.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰