- Mircea Miclea propune o abordare interdisciplinară și aplicativă.
- El a pledat pentru menținerea matematicii în trunchiul comun al disciplinelor socio-umane.
- Acesta a dat exemplul unui modul integrat despre „Ochiul”, în care fizica, biologia și chimia să fie predate împreună pentru a oferi elevilor o înțelegere practică.
Reforma planurilor-cadru pentru liceu a stârnit reacții critice din partea fostului ministru al Educației, Mircea Miclea. El afirmă că procesul a fost realizat fără o viziune clară. Mai spune că înainte de stabilirea numărului de ore era necesară o dezbatere despre „cum vrem să formăm mintea elevului”. Miclea propune o abordare interdisciplinară și aplicativă, cu teme integrate care conectează diferite discipline. De asemenea, consideră esențială menținerea matematicii în trunchiul comun, în special pentru înțelegerea fenomenelor sociale și economice.
Daniela Vișoianu, expert în educație: „Domnul profesor are dreptate. Documentul pus în dezbatere are un document care l-a precedat, mă refer aici la profilul absolventului. Există un document care ne arată cum ar trebui să fie absolventul la finalul școlarizării obligatorii, ce competențe ar trebui să aibă, ce trebuie să știe să facă și în ce fel i se construiește identitatea, adică ce tipuri de credințe are, ce tipuri de valori practică, ce comportament are în societate. Deci există un document care precede. Unde are dreptate domnul profesor e că propunerea planurilor cadru nu e suficient de interconectată, e deocamdată un compromis care a fost apreciat ca fiind rezonabil”.