Salariile profesorilor trebuie să aibă „standarde de performanță”. Ministrul Educației: „Dacă nu sunt îndeplinite, vor atrage unele consecințe”

13 februarie 2025

Ministrul Educației, Daniel David,
anunță că până în luna mai va face raport foarte obiectiv despre starea sistemului românesc. „Școala ar trebui să
transfere eficient competențe pentru a avea în final absolvenți buni
profesioniști, buni cetățeni”
, susține ministrul.

Ministrul Educației, Daniel David FOTO: Mediafax

Ministrul Educației, Daniel David FOTO: Mediafax

Într-un interviu recent, ministrul Daniel David a explicat că lucrează la două
proiecte mari și presante, planurile-cadru pentru liceu și indicatorii de
performanță pentru veniturile profesorilor.

„Eu vreau să abordez lucrurile
serios, pentru a nu face reforme de dragul reformelor și după moftul sau
dorințe idiosincratice, justificate de înțelegeri sau experiențe personale
limitate pe care ministrul le are în ceea ce privește sistemul. De aceea, așa
cum am spus, voi începe cu un diagnostic bazat pe științele psihoeducaționale
și politice, care va susține apoi propuneri bazate pe dovezi, care pot ră­mâne
ca un angajament pentru sistem pe care nu-l poate refuza niciun ministru
serios, indiferent de culoarea politică. Voi face acest diagnostic până în luna
mai. (…) În plus,
vom adopta o serie de acte subsecvente legilor organice, pentru a facilita
această funcționare, iar mai concret voi angaja două proiecte mari și presante,
și anume planurile-cadru pentru liceu și indicatorii de performanță pentru
veniturile profesorilor”,
a transmis ministrul Daniel David, pentru Tribuna Învățământului.

„Trebuie să gândim o serie de indicatori de performanță”

Ministrul a subliniat că salariile profesorilor trebuie să
aibă o serie de standarde minimale de performanță, care, dacă nu sunt
îndeplinite, vor atrage unele consecințe.

„Salarizarea trebuie să fie una
decentă – ex. convergentă prin anii de școală cu cea din domeniul sănătății –
pentru a arăta rolul pe care îl dăm educației/profesorului în societate și
pentru a-i atrage și a-i păstra în sistem pe cei mai buni ab­­solvenți.
Salariul trebuie însă să aibă o serie de standarde minimale de performanță,
care, dacă nu sunt îndeplinite, vor atrage unele consecințe. Dincolo de
salariu, trebuie să gândim o serie de indicatori de performanță – de
meritocrație și incluziune – care să diferențieze veniturile cadrelor
didactice
”, a precizat Daniel David.

De asemenea, ministrul Educației a mai susținut că manualele trebuie structurate astfel încât să susțină
transferul eficient de competențe, nu doar a unor componente din acestea. 

„Informal spus, manuale pe care elevii să le citească cu plăcere, nu din nevoie, uneori înaintea momentului în care se face o anumită lecție. Din punct de vedere psihoeducațional, manualele trebuie structurate astfel încât să susțină transferul eficient de competențe, nu doar al unor componente din acestea, exprimate și mai operațional în rezultate ale învățării”, a precizat pentru sursa citată, ministrul Daniel David.

Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.