Ce minciună a observat Firea în discursul ministrului educației

8 februarie 2025

Au ajuns aici nu pentru că li s-a predat prea multă Istorie sau Geografie şi prea puţină Matematică sau Informatică, ci pentru că nu au înţeles ce li s-a predat. Am un respect deosebit pentru cadrele didactice, iar acestea au nevoie de sprijin pentru a se reforma personal, pentru a găsi resursele interioare ca să vină la ore cu plăcere şi să folosească metode noi de predare”, spune Gabriela  Firea.

”Istoria românilor şi Geografia României sunt esenţa naţională şi trebuie să rămână printre materiile predate tuturor copiilor. Să schimbăm cum şi cât predăm, nu ce predăm!”, spune europarlamentarul PSD, într-o postare pe Facebook.

Trebuie să schimbăm cum şi cât predăm, nu ce predăm

”În calitate de membru al Comisiei pentru Cultură şi Educaţie din Parlamentul European, consideră că reforma în sistemul de învăţământ trebuie să înceapă de la „cum predăm”, nu de la „ce predăm”, conchide Firea.

 

Întrebat dacă dispar orele de istorie universală și istorie a românilor din clasele a 11-a și a 12-a, ministrul educației, Daniel David, a declarat, la Digi24, că nu dispar, ele vor fi făcute… mai devreme,  în clasele a 9-a și a 10-a.

El a mai precizat că proiectele pentru planul-cadru au fost puse în dezbatere și că așteaptă feedback de la specialiști.

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, a intervenit după acțiunea Ministerului Educației de a reforma programele școlare prin „sugrumarea” unor discipline și ancorarea școlii în educația sexuală, vestimentație, numerologie, chiromanție făcând apel la intelectualii lucizi să reacționeze și să oprească această ofensivă!

„structura  închistată” a materiei, cu română, matematică, fizică, biologie, chimie, istorie și geografie, cu discipline adică prăfuite, învechite, nepotrivite erei digitalizării și cu nume care vin de pe vremea lui Platon, Aristotel, Cicero și Caesar, adică din greacă și latină. Și au venit cu avalanșă de propuneri de „schimbare”, ba chiar de „revoluționare” a școlii, prin noi discipline care să ancoreze școala în actualitate și în viitor: educație sexuală, sanitară, bancară, digitală, antreprenorială, de protecția mediului, de circulație pe drumurile publice, pentru nutriție sănătoasă, ba chiar de vestimentară, numerologie, de chiromanție etc. „Chivernisitorii școlii, cei mai mulți fără experiență în învățământul preuniversitar au găsit repede soluția: reducerea numărului de ore destinate disciplinelor «clasice» și introducerea câte unei pseudo-discipline (de câte o oră pe săptămână) precum cele enumerate. Primele afectate au fost, ca de obicei, «umanioarele» și științele sociale, dar nu numai ele. Ce atâta română, istorie, latină, geografie? În această ecuație, educația prin istorie devenise o povară de nesuportat pentru pentru «progresiști» și neomarxiști. Așa că «istoria» trebuia pedepsită drastic”.

 

 

 

 

 



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.