”Pseudoștiința devine o problemă de securitate națională”

3 februarie 2025

Luni, 03 Februarie 2025, ora 15:44

1520 citiri

Ministrul Educației reacționează la acuzațiile președintelui Academiei: ”Pseudoștiința devine o problemă de securitate națională”

Daniel David, ministrul Educației FOTO Facebook/Universitatea Babeş-Bolyai

Daniel David, ministrul Educației și rector al Universității Babeș-Bolyai, a comentat luni, 3 februarie, acuzațiile președintelui Academiei Române, Ioan Aurel Pop, despre „o nouă ofensivă contra istoriei și geografiei”. David spune că educația deficitară transformă pseudoștiința într-o „problemă de securitate națională”, iar planurile-cadru pentru învățământul liceal puse recent în consultare și dezbatere adresează o reformă necesară în domeniu.

„Am citit cu surprindere un articol publicat recent de președintele Academiei Române, în care se vorbește, cu referire la planurile-cadru pentru învățământul liceal puse recent în consultare/dezbatere, despre „o nouă ofensivă contra istoriei și geografiei”. Inițial am fost surprins, atât de titlu – amândoi știind că atâta timp cât sunt eu ministru, de la acest nivel nu va fi vreo „ofensivă” contra acestor domenii –, cât și de mesajul public, când de fapt noi doi am început deja să discutăm despre cum ar putea arăta o soluție bună pentru aceste domenii”, a scris ministrul Educației Daniel David pe blogul personal.

Rectorul UBB a descris viziunea sa despre sistemul educațional din România în prezent.

„Îl întreb pe președintele Academiei Române dacă ne place cum actualul sistem de educație ne tratează copiii și domeniile legate de identitatea/cultura națională. Mie, nu (și știu că nici lui)! Mă uit la testele naționale și internaționale și sunt extrem de îngrijorat când văd procente adesea de peste 40% sub sau la limita funcționalității. Mă uit în jur și văd prea mulți copii care nu vorbesc corect limba română, se plictisesc de clasicii literaturii noastre, au teorii istorice pseudoștiințifice, fac confuzii grosolane în geografia țării, latina devine subiect de ironii etc. Acestea, prin faptul că sunt un risc inacceptabil care afectează cultura națională, devin chiar probleme de securitate națională”, a explicat ministrul Daniel David.

Schimbarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal sunt fac parte dintr-un efort de reformă a Educației, insistă rectorul UBB.

„Avem șansa să trecem de la un sistem de educație în care se predă mult și prost (avem printre cele mai multe ore/an între țările OECD), foarte centralizat (cu puține opțiuni la nivel de școală și/sau elevi), care, dincolo de faptul că este învechit (se bazează pe modele și unele manuale din 2004), chiar prin rezultatele generate ne pune adesea la risc copiii și societatea, la unul în care se predă mai aerisit și relevant, bine și cu echilibru între centralizare și descentralizare”, este concluzia lui Daniel David, ministrul Educației în guvernul Ciolacu 2.



Source link

Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.
Certificări
Datele cu caracter personal sunt protejate și în siguranță.
ISO/IEC 27001:2018
Sistem de management al securității informației
ISO/IEC 27701:2021
Sistem de management al confidențialității informațiilor
Contact
Ne puteți contacta oricând pentru detalii.
Rețele sociale
Ne puteți găsi și pe rețelele sociale.